sleipnern Startet 30.Desember.2010 Del på Facebook Startet 30.Desember.2010 Da er Exelarket summert for 2010 Dieselkostnader ble Kr 21100.- og antall timer båtbruk 249. Overnattinger ble bare 14. Ikke gratis med båt men uten tvil verdt det Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Uff, du må ikke regne på sånn - alle båtrelaterte utgiftet fortrenges fortløpende... Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Har sluttet med å registrere båtutgifter i regnearkene mine. Vakke no gøy lenger ... Men 152 motortimer, 1.686 NM kjørt distanse, 119 bruksdager og 90 overnattinger kan jeg lese ut av Excel'ene mine ... Og masse gøy og glede med gode venner ser jeg i loggen ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Hmm, skummel tråd... Men det kunne vært interessant å se hva det koster å ha drømmebåten (P360) over en 5-10 års periode, slik at kostnader for veldlikehold og reparasjon gjevner seg ut Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Coast Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Skal man begynne å regne sammen slike nødvendige utgifter så blir man fort uten båt... Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
Benji Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Koster det det koster vil, og er vært vær eneste krone. Burde hvere å få på blå resept. Årets siste tur i dag, ingen fisk, men hvilken ro det gir - deilig. Godt Nyttår Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Una Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Samler på opplevelser i loggboka, men regnskap nei det hopper jeg over. Sitér dette innlegget "Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide." Link to post
Odd Thomas Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Med forsikring, bensin, båtplass, opplag og vedlikehold, koster kosen vår snaut 3000,- i måneden. godt båten er gjeldfri ellers hadde det ikke blitt noe kos.. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Har ikke utgifter på båt, da det står oppført under investeringer! I en helt sinnsykt fin fritid Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Gjennomsnitt ca 300 båtlapper hvert år. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Kjappfot Svart 31.Desember.2010 Del på Facebook Svart 31.Desember.2010 Året er gått og pengene brukt. Mer interessant hvilket båtbudsjett man kan få til for neste år :) Jeg har skrevet lang ønskeliste over investeringer til Admiralen og så gjenstår det å se om nye seil og annet sikkerhetsutstyr vinner frem i budsjettkampen mot utstyr til hjem, hage og alt annet som en Admiral kan finne på å ønske seg... Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
JGH Svart 31.Desember.2010 Del på Facebook Svart 31.Desember.2010 tja, i år har det gått med ca 600 båtpenger. Det inkluderer da båt, 2 vinsjer, varmer, autopilot, cockpitkalesje, sprayhood, lazybag, diesel, henting av båt m.m Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Brigg Svart 31.Desember.2010 Del på Facebook Svart 31.Desember.2010 Jeg har den vanen at jeg registrerer hva ting koster. Båtkostnadene i 2010 fordeler seg slik: 31 % på båthold 19 % på påkostninger 22 % på vedlikehold 28 % på drift Båthold er kostnader med å eie båten, uavhengig av bruken av den. Eks båtplass, forsikring, VHF-konsensjon mv. Påkostninger er kostnader til utstyr som ikke tidligere har vært ombord. Eks stasjonær VHF, soltrekk til vinduene mv. Drift er driftstoff, gjestehanavgifter og propan. Samlede kostnader for 2010 tilsvarer ommentrent det å eie en ny familebil. For dette har vi hatt en helårs hobby/fritidsaktivitet og over 50 overnattinger ombord. Kostnadene i løpet av fire uker ferie i sommer tilsvarer omlag 1/3-del av en to ukers sydentur. Det at jeg har oversikt over båtkostnadene gjør at jeg ikke har problemer med å svare når jeg møter påstanden om at å ha en slik båt må være råflott og skrekkelig dyrt. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
OT-flyktning Svart 31.Desember.2010 Del på Facebook Svart 31.Desember.2010 Regnskapet viser 54 båtpenger for 2010 for rederiet på 3 (40/40/20%). Men dette innebærer kunne fellesutgiftene (forsikring, havneplass, utstyr, reparasjoner, opplag, kontingenter, ...), ikke utgifter i forbindelse med de enkelte medeiernes helge-/ferieturer så som diesel og gjestehavner. Vi har et egenutviklet regnskapssystem på nettet: Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 31.Desember.2010 Del på Facebook Svart 31.Desember.2010 ... jeg har den vanen at jeg registrerer hva ting koster. Båtkostnadene i 2010 fordeler seg slik: 31 % på båthold 19 % på påkostninger 22 % på vedlikehold 28 % på drift Du har glemt den viktigste utgiften Brigg; rødvinskostnaden. Denne får ofte dieselkostnaden til å blekne. Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 31.Desember.2010 Del på Facebook Svart 31.Desember.2010 Båtens og bilens årsregnskap er vel temmelig uaktuelt å sette opp.....er vel ikke noe poeng å psyke seg ned på det ? Det får holde med logg bok med når og hvor man har vært Ha en fin nyttårs feiring så møtes vi på BP i Januar klar til en ny sessong Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 31.Desember.2010 Del på Facebook Svart 31.Desember.2010 Rødvinkostnaden er konstant! Båt eller ikke båt og skal føres under post 1. Nødvendig livsopphold Godt nytt år Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 31.Desember.2010 Del på Facebook Svart 31.Desember.2010 Og tapte renteinntekter og verdiforringelse? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Haba Svart 31.Desember.2010 Del på Facebook Svart 31.Desember.2010 (redigert) Det må da være mange selvplagere her på BP. Forøvrig ha takk for gamle året og med ønske om en fin båtsessong ! Redigert 31.Desember.2010 av Haba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 31.Desember.2010 Del på Facebook Svart 31.Desember.2010 Registrerer det som 100 % nytelse. Det får koste det det må, enkelt og greit. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Brigg Svart 31.Desember.2010 Del på Facebook Svart 31.Desember.2010 Du har glemt den viktigste utgiften Brigg; rødvinskostnaden. Kostnadene til mannskapets livsopphold er de samme om vi er i båten eller andre steder. Jeg føler ikke at dette er en relevant del av båtregnskapet. ...er vel ikke noe poeng å psyke seg ned på det Tvert imot, jeg betrakter båtregnskapet som en nødvendighet for å psyke seg opp. Og tapte renteinntekter og verdiforringelse? Verdiforringelse avhenger av utviklingen i bruktbåtmarkedet. Den tiden vi har eid båt har dette vært beskjedne størrelser. Men hvordan fremtiden blir vet vi jo ikke. Kapitalkostnad bør kanskje regnes med. Men på den andre side hadde vi sikker investert i noe annet tull om vi ikke hadde hatt båten. Som hytte eller kostbar bil eller større bolig. I så måte er blir ikke kapitalkostnadene knyttet til båten noe ekstra. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Bergen Svart 31.Desember.2010 Del på Facebook Svart 31.Desember.2010 Trodde fritidsbåter var fritatt for regnskapsplikt jeg :-) Går på kontoen for HMS og dette kan ikke måles i kroner og øre. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 31.Desember.2010 Del på Facebook Svart 31.Desember.2010 Enig, nytten kan ikke måles i kroner og øre. Og om dette hadde vært mulig ville det langt oversteget de beskjede kostnadene. Men jeg synes uansett det er nyttig å holde oversikt over kostnadene. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
alfb Svart 31.Desember.2010 Del på Facebook Svart 31.Desember.2010 Og tapte renteinntekter og verdiforringelse? De som evnt må ha egen post i regnearket for tapte renteintekter, de har enkelt og greit ikke båt!! Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 31.Desember.2010 Del på Facebook Svart 31.Desember.2010 I år ble det så mye båtbytting, at jeg presterte å gå kraftig i pluss med hele greia Det kommer jeg til å leve på lenge Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.