Mouche Svart 2.Januar.2011 Del på Facebook Svart 2.Januar.2011 Fordi den ikke er båtrelatert? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Odd H Svart 2.Januar.2011 Del på Facebook Svart 2.Januar.2011 Ca 33% av en Thailandstur med familien.....= vel verdt HVER krone! Snart vår! Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 2.Januar.2011 Del på Facebook Svart 2.Januar.2011 Mine utgifter til båt har ligget ganske stabilt på 100' i året og da har jeg ikke tatt med renter/kapitalkostnader, kun drift. Nå solgte jeg båten rett før jul og brukte de neste dagene etter salget til å tråle Finn.no nærmest døgnkontinuerlig på jakt etter ny. Det som derimot har overrasket meg som ihuga båtentusiast hele livet, er at jeg faktisk ikke vet om jeg skal kjøpe ny båt i det hele tatt . Jeg føler meg plutselig drittlei hele båtlivet og det kom veldig brått på hehe, men kanskje det kan være en mulighet til å prøve andre ferieformer et år eller to? Båt er det jo bare å kjøpe igjen når lysta kommer og 100' i året er det jo mulig å få feriert litt for. Litt avsporing av tråden men det var altså mine tanker rundt båt og kostnader Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Tom Rør Svart 2.Januar.2011 Del på Facebook Svart 2.Januar.2011 Bør ikke denne tråden flyttes til "off topic"? Hvorfor????? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 2.Januar.2011 Del på Facebook Svart 2.Januar.2011 plutselig drittlei hele båtlivet og det kom veldig brått på hehe, men kanskje det kan være en mulighet til å prøve andre ferieformer et år eller to? Båt er det jo bare å kjøpe igjen når lysta kommer og 100' i året er det jo mulig å få feriert litt for. Litt avsporing av tråden men det var altså mine tanker rundt båt og kostnader Dette må du kontakte en lege om, for det virker alvorlig Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 2.Januar.2011 Del på Facebook Svart 2.Januar.2011 Dette må du kontakte en lege om, for det virker alvorlig Haha ja Tom, er igrunn litt overrasket sjøl, får se om ting endrer seg utover våren Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Sumi II Svart 2.Januar.2011 Del på Facebook Svart 2.Januar.2011 Hvorfor må alltid hobbyer og positive opplevelser prises etter kroner og ører??? :-) Sitér dette innlegget Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod. Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350. Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye" Link to post
Fru Jacobsen Svart 2.Januar.2011 Del på Facebook Svart 2.Januar.2011 Fordi enkelte hobbyer,gleder og opplevelser er et forholdsvis stort innhugg i manges privatøkonomi vil jeg anta Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Tom Rør Svart 2.Januar.2011 Del på Facebook Svart 2.Januar.2011 Haha ja Tom, er igrunn litt overrasket sjøl, får se om ting endrer seg utover våren Når sola begynner å varme, og Oslofjorden ligger speilblank, så drar det seg til tenker jeg! Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 2.Januar.2011 Del på Facebook Svart 2.Januar.2011 Det vil jeg tro , men jeg har jo båt da!! en RaiRai 290 tror jeg den het (som jeg fikk i bytte) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Tom Rør Svart 2.Januar.2011 Del på Facebook Svart 2.Januar.2011 Det vil jeg tro , men jeg har jo båt da!! en RaiRai 290 tror jeg den het (som jeg fikk i bytte) En ekte trønderbåt altså Sitér dette innlegget Link to post
Seiljåtten Svart 2.Januar.2011 Del på Facebook Svart 2.Januar.2011 Man må ikke regne båtens utgifter uten å trekke ifra alternativt forbruk i regnskapet. I mitt regnskap er ikke båten noen stor skremmende utgift, ettersom vi i familien ellers ville brukt endel av båtpengene på andre ting om vi ikke hadde hatt båten. Spørsmålet er ikke bare hvor dyr båten er, men om familien er enig i at såpass mye av fritidsbudsjettet brukes på en slik post. Når vi fyller kjøla og seiler ut i skjærgården, kan det like godt hende at vi sparer penger den aktuelle helgen. De dyreste båtene er de som ikke brukes, livet er ikke gratis på land heller. Sitér dette innlegget Link to post
Odd H Svart 2.Januar.2011 Del på Facebook Svart 2.Januar.2011 Seiljåtten: Innertier! Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 3.Januar.2011 Del på Facebook Svart 3.Januar.2011 Kjenner ingen elg/rypejegere som lager intrikate regnskap for årets jaktutgifter i exel.... Er det ikke nok leiheter i hverdagen for båtfolket?( å ligge innefrosset i jula var i hvertfall en strek i regningen) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 3.Januar.2011 Del på Facebook Svart 3.Januar.2011 (redigert) De dyreste båtene er de som ikke brukes, livet er ikke gratis på land heller. Glimrende da har jeg nær gratis båt siden jeg bruker den 365dager i året nær 24timer i døgnet, kanskje det er rom for enda en gratisbåt da Redigert 3.Januar.2011 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 3.Januar.2011 Del på Facebook Svart 3.Januar.2011 Kjenner ingen elg/rypejegere som lager intrikate regnskap for årets jaktutgifter i exel.... Det burde de, slik at de finner ut hva kiloprisen blir på rypebrystfiletene! Tipper den jegeren umiddelbart hadde kjøpt seg en båt å trøste seg med Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Roger jo Svart 6.Mars.2013 Del på Facebook Svart 6.Mars.2013 Låner denne tråden da den var best.' Fritidsbåten koster Båteierne selv oppgir at de har hatt utgifter i størrelsesorden vel 14 200 kroner i løpet av 2011. De bruker i snitt 418 kroner pr dag båten brukes. Vel halvparten av disse kostnadene er likt fordelt mellom drivstoff, båt¬plass (inkl. vinteropplag) og vedlikehold/service. De øvrige kostnadene er fordelt mellom forsikring, mat, drikke og bevertning i forbindelse med ferie og turer, samt oppgra¬dering, utstyr og bekledning. Samlet representerer dette en omsetning på drøyt 6 milliarder kroner. Fritidsbåt-parken i Norge anslås å ha en verdi tilsvarende 75 milliarder. Nedenfor vises et utdrag av interessante funn i undersøkelsen. http://knbf.no/regionost/archives/2013/02/batlivundersoke_4.php Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.