Jump to content

Myra 22 sjark - mesan


olaH

Recommended Posts

:drink:

Jeg har nkjøpt en Myra sjark 22 fot. Skal lge mesanmast. Er det noen som kan gi meg de passende mål på mast og bommer, seil, osv.

 

Videren skal jeg montere en Rapp Hydema kraftblokk. Har nlitt problemer med å finne en god monteringsmåte for oljepumpa. Vil en trekloss faststøpt på skroget være solid nok ? Noen med erfaring ?

 

Ola H

Link to post
Share on other sites

.... Er det noen som kan gi meg de passende mål på mast og bommer, seil, osv......

Ikke direkte eksakte mål, men de kan du sikkert få fra Myra-fabrikken?

 

Legger ved noen bilder av Myra22 med mesan + en tegning av mesanen på Myra27 - Går ut i fra at prinsippet er det samme, bare større! :o)

 

Myra 22-sjark:

BildeBilde

 

Tegning av Myra 27

Bilde

 

Ang. kraftblokk-hydraulikken (pumpen) - du skriver ikke hvilken motor du har i Myra'n din?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

:flag:     Takk!

Fikk hjelp første gang jeg brukte forumet, og bare etter et par uker som medlem. Dette er plassen, skjønner jeg ! Myra-fabrikken er konkurs, opptil flere ganger tror jeg. Men tidligere eier Kulø bor visst fortsatt i Kristiansund.

 

Motor ja: Jeg har en yanmar oppgitt til å være 22 hk da jeg kjøpte båten, og som Yanmar Norge sier er 20 (?).  I dag  (søndag) har jeg eksperimentert litt. og laget en brakett på 26 x 26 cm som er festet på fremre venstre labb, og som kan støttes med et stag på en bolt på motoren. Og evt ytterligere støttes under ved en kile av tre.  Dette virket stødid, da det5 ikke er fleksible labber på motoren. Så ikke så verst ut, men avventer litt før jeg fullfører.

mvhh

Ola

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...