Jump to content

Varmeveksler Mercruiser, kan den repareres?


666

Recommended Posts

Jeg har en 5,7 liter V8 Mercruiser med ferskvann-helsett hvor det kommer frostvæske ut av anodehullet når jeg trykktester systemet. Når jeg tar av endelokket vist på venstre side av bildet virker det som om det er lekkasje fra ferskvannsiden til saltvannsiden inne i rørkjøleren. Er det mulig å reparere/ bytte innmat i denne type kjøler? Det er ikke mulig å trekke den ut via endelokket.

Er det evt mulig at jeg har missforstått oppbyggingen av veksleren og at det faktisk skal være ferskvann inn til endelokket og anoden og at jeg har koblet slanger feil? Motoren er bygd opp fra deler så har ingen tegning på hvordan dette skal se ut...

 

varme11.jpg

 

varme22.jpg

 

Pft

Jan

Link to post
Share on other sites

kjenner ikke denne kjøleren, men for meg virker det som at du kan mangle noen simmiringer som tetninger der. Du skal kunne trekke ut rørkjøleren fra siden tror jeg.

Om du sender meg en påminnelse på dette til i morgen ettermiddag på en tekst melding, så skal jeg se om jeg kan få dsett i min bok. Tror det står noe der + bilder. Send en meld på 908 62 802 så prøver vi det

 

mh

Erik

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...