Jump to content

Landstrøm feil? Princess 35

ray

Recommended Posts

Hei,

Her skal det sies at jeg er på tynn is, men jeg har en Fairline Phantom 37 fra 96 og sikringspanelet er ikke ulikt det du har. Den gule lampa har en undertekst i båten vår hvor det står "correct polarity when lit" så hvis den lyser er vel det ok? De røde lampene på hver side indikerer vel på den ene at landstrøm er tilkoblet og den andre er til generator.

At Voltmeter ikke slår ut indikerer vel noe i 12v systemet ikke er riktig. Hovedstrømbryter av?

MVH

Kito på glattisen.

Litt trist å stadig høre at engelsk å Princes har så dårlig el annlegg osv ,men det må man sikkert leve med ;) Har en 330 Princess 1990 mod ,i el-skapet hos meg lyser det en rød for A 220 serie og en grønn for B serien på 220 volt siden.Hender stadig at den ene lampa slukker ,måler jeg da så har jeg 220 rett i jordkabelen.Noen som igjen dem fleste sier at det ikke er noe å bry seg om,men skal vel strengt tatt ikke være sånn ? Så jeg er smånærvøs jeg da til å ta opp til våren,håper det er noen propeller igjen.Men dette har kansje ikke noe med det du snakker om å gjøre ?

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Jeg har vært over en tur i dag, tok da å snudde kontakta 180 grader føre jeg satt den inn i stolpen, samt att jeg brukte det andre uttaket.

Satte på strømmen i båten og alt virker 100% tilogmed volt meteret for landstrøm, lampene lyser som di skal alt ok....

Men som Tine IV sier jeg er smånærvøs for hva som kan skje, kommer aldrig til å gå fra båten med landstømmen innkoblet føre nytt anlegg er på plass.

Men kan vel ikke regne med så mye mere, 20 år gammelt, x antal tusenkunstnere som har "fikset" opp gjennom åra og i tillegg har det vært utsatt for fukt med salt innhold i 20 år. Utsett huset for det samme så er det vel en og annen feilmelding der også.

Så det en nok ikke Princess det er noe feil med Tine IV :thumbsup:

• 8 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...