Jump to content

Innlegg med bilde av drevtralle, finner ikke tilbake

Windy37GM

Recommended Posts

For en stund siden var det et bilde av en drevtralle her på forumet. Altså tralle til å transportere drevet relativt sikkert.   Jeg har søkt og søkt, men finner ikke bildet jeg leter etter.  Konstruksjonen var kjempelur og jeg tenkte å lage en sel v:-)

Noen som har URL?

Erik

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

• 5 år senere...

"fisket" opp en gammel tråd igjen som er av interesse for oss med drev nå som drevet snart skal på igjen.

Fant denne på nettet: http://www.goblikk.no/filestore/ProduktarkDoffen.pdf

-men den har smale/små hjul og er vel ikke egnet til bruk på grus/plen...

Er det noen som har byggetegning/bilde av en slik type tralle?

"Noen ganger må en kommunisere på mottakers premisser.... evnen til å oppfatte!"

Man kunne lage en gaffel for og henge drevet etter de orginale ørene slik at det blir lettere og arbeide med nedre del av drevet. Lage festet slik at den kan monteres/demonteres etter behov. :smiley:

hm -Ikke dumt, men da er det vel ikke lett å bruke denne annordningen til montering? eller.....

"Noen ganger må en kommunisere på mottakers premisser.... evnen til å oppfatte!"

• 5 år senere...

Drevstativer finnes det mange varianter av. Her er en versjon jeg lagde et par av selv og har brukt 3 sesonger. Jeg setter de innunder drevet ved avmontering og bruker de også ifm. påmontering. De har hjul på undersiden (kjøpt på Clas Ohlson). Glimrende for oppbevaring og service gjennom vinteren. Sparer ryggen for tung bæring.

bilde

Redigert av Rexus (see edit history)

Selv om litt på siden av opprinnelig melding fra TS kan jeg informere om at jeg sjekket med forhandler i dag på pris for Doffen, den koster kr 5990 eks frakt. Syntes umiddelbart at det virket som en ganske stiv pris for noe som ser ut som en tilsynelatende "enkel" innretning, så sikkert ikke så dumt å bare bygge den selv. :thumbsup:

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

• 11 måneder senere...

har ikke noe bilder av den nå. Siden det er en garasjejekk som utgangspunkt jekker jeg den bare opp til den er under drevet . Hadde tenkt å ha tiltfunksjon men kom på at båten står tilnærmet rett bestandig og jekken står på samme bakke og har da ikke behov får å kunne vinkle på festet. Festeplata på jekken holder seg jo automatisk rett når du jekker opp med jekken slik at festet som sklir under kavitasjonplata? alltid er rett. Vanskelig forklart kanskje.   Det viktigste var å ha store hjul med lås slik at den ikke triller hvis det er noe helling og store jul går også greit på grus osv.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...