Jump to content

Hamp vs loctite

s/y UT-sia

Recommended Posts

Den du ikke kommer på er vel 542 og den sitter som fjell så det bruker eg kun på spesielle ting. 577 er jo også som nevnt ikke så god å få opp igjen men vi bruker den helt opp i 5" rustfrie gjengadeler og gjør man det korrekt så blir det tett. De fleste loctiter kan jo også brytes med litt varme visst de skal åpnes igjen. Eg har god tru på hamp, men vi har blitt for late :flag_sw:

vi bruker den helt opp i 5" rustfrie gjengadeler og gjør man det korrekt så blir det tett. De fleste loctiter kan jo også brytes med litt varme visst de skal åpnes igjen. Eg har god tru på hamp,

Joda, locktite er fine greier det. Og det skal jo ikke mange gradene til for å få den til løsne. Men jeg holder allikevel en knapp på hamp, ikke minst pga fleksibiliteten.

...den hampen man får kjøpt for en slikk og ingenting kan gi oss mer moro enn tette gjenger?

Den hampen man får kjøpt i dag skal visst ikke kunne ha samme virkning som den man fikk før i tiden, så ingen vits i å rulle den inn sammen med tobakken nei!!!

Ser mange her råder folk til å bruke fil eller annet slipemiddel på gjengene for at hampen skal feste seg, selv bruker jeg polygrippen / rørtanga og bare sporer opp gjengene lett med disse.

nå har jeg brukt hamp i flere år på mange tusen koblinger og kan med hånda på hjerte si at jeg ikke har hatt noen lekasje som skyldes bruk av hamp.

Slurv, skadede rør og eller produkter er vel det som har vært årsaken de gangene jeg dessverre har opplevd at det drypper etter at jobben har vært gjort.

Ha en fin dag

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...