Bergen dørk Startet 3.Januar.2011 Link til dette innlegget Startet 3.Januar.2011 Jeg har lastet ned Navionics kartprogramvare til min Androide HTC Desire HD telefon. So far so good. Kartet ser veldig bra ut. Oppløsning og visning er utmerket, men den sier "No GPS signal" og "Waiting for GPS signal". Det er begrenset med innstillinger og ingen av disse går på GPS, sålangt jeg kan se. GPS funker som bare det på Google Earth, Google Latitude og Google Maps, men sålangt ikke med kartprogramvaren fra Navionics. Noen som har erfaring med dette eller forslag til løsning? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Fanafjord Svart 3.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2011 Det var rart. Jeg har brukt Navionicskartet på min Desire (ikke HD) i flere måneder og den fungerer som bare det. En av de siste dagene kom en ny oppdatering fra Navionics - Har du fått den med deg? Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Bergen dørk Svart 3.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2011 Hmmm...var først i går jeg lastet ned og installerte. Skal sjekke. Takk for tipset. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Rotax Svart 29.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2011 Låner denne tråden... Noen andre erfaringer med Navionics Android på HTC Desire HD? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 29.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2011 På tross av oppdatering og ny versjon fra Navionics funker GPS fortsatt ikke på min Desire HD. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Loma Svart 29.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2011 Kva heiter applikasjone dere laster ned? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 29.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2011 Marine: Norway (Navionics). Søk etter Navionics på Android Market. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Roger jo Svart 29.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2011 På tross av oppdatering og ny versjon fra Navionics funker GPS fortsatt ikke på min Desire HD. Funker topp på Galaxy, last ned GPS Test og se ar du får ned satelittene. har du slått på gps`n ? Kan også aktivere sensorhjelp. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Bergen dørk Svart 29.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2011 (redigert) GPS snurrer og går den; på bla Google Maps. Navionics sier at det er en bug. De har spurt meg om det nå er fikset, etter en oppdatering de gjorde...noe jeg ikke kan se det er; men vi er et skritt nærmere da GPS-en av og til virker.... ----- Dear Mr, Sorry for the delay in response. A new version 5.1 of Android Marine Application has been released. Please, try to upgrade and let us know if GPS fixed. Best Regards Navionics Tech-Support Redigert 29.Mars.2011 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Rotax Svart 29.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2011 Har sent en mail til Navionic i England (salgsavd) om denne kombinasjonen vil fungere. Kommer tilbake med mer når (hvis) jeg får svar..... Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 29.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2011 Har ikke lagt inn disse kartene da det låg en tilbakemelding om loddskudd som viste som skvalpeskjœr. Noen som kan bekrefte/avkrefte? Sitér dette innlegget Link to post
Stryder Svart 30.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2011 Hei Jeg har Desire HD og GPS fungerer fint på min. Men jeg får ikke opp Wind Forecast. Har ikke lagt inn disse kartene da det låg en tilbakemelding om loddskudd som viste som skvalpeskjœr. Noen som kan bekrefte/avkrefte? Det kan jeg bekrefte og det er irriterende!! Sitér dette innlegget Link to post
Rotax Svart 30.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2011 (redigert) Betyr det at alle loddskudd i kartet ser ut som skvalpeskjær? Redigert 30.Mars.2011 av Rotax (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rotax Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Etter å ha beskrevet problemene som er nevnt over ifm Navionics på HTC Desire HD, fikk jeg følgende svar fra Navionics: Dear customer, Thank you for your reply. The issues you are facing are probably due to the fact that your smartphone device is not among the ones that Navionics certifies to by compatible, hence we cannot guarantee full functioning. Sorry for not being of further help. Kind regards, Navionics Mobile Team www.navionics.com Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 2.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Min Desire HD funker nå etter siste oppdatering fra Navionics. Fikk også et spørsmål direkte fra de om den fixen de hadde gjort gjorde vei i vellinga. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Stryder Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Betyr det at alle loddskudd i kartet ser ut som skvalpeskjær? Det er korrekt!! Kan noen av dere andre her sjekke opp dette også?! Jeg har også oppdatert til nyeste versjon. Forøverig har ikke jeg hatt noen problemer med Navionics selv om jeg også har Desire HD. GPS har alltid fungert som det skal. Sitér dette innlegget Link to post
Rotax Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Programmet fungerer forsåvidt bra for meg også. Har oppdatert til siste versjon, men fremdeles ser loddskuddene ut som svalpeskjær (med rødfarge på). I tillegg virker ikke "Wind forcasts" (ikke kontakt med sever). Det var etter at jeg oppgraderte og så at det ikke var bedring at jeg kontaktet Navionics og fikk svaret som er sitert lenger oppe i tråden..... Sitér dette innlegget Link to post
Rotax Svart 18.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2011 Noen som vet hva som har skjedd med 'Norway' appen til Navionics i Android market? Ser de andre er oppgradert og skal nå støtte Samsung tab, men finner ikke 'Norway' lenger... Var jo ikke akkurat billig som app dette da.... Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 18.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2011 (redigert) Jeg fant heller ikke Norway da jeg søkte etter Navionics, men lastet ned den som skal gå for hele Europa. Funker som bare det, dog blir skjermen litt liten i praksis på min Xperia Active. Kostet vel rundt 90 kr tror jeg. Redigert 18.Oktober.2011 av CSL (see edit history) Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Cirion Svart 19.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2011 Navionics har kuttet strengen på alle de gamle versjonene. Så man må kjøpe nye versjon som ligner på HD versjonen til IOS. På IOS har Navionics beholdt de gamle versjonene for eldre enheter og selger den nye versjonen som HD. Det er ikke lenger en egen versjon for Norge. Norge er bakt inn i Europa kartet som bare koster 77,99 kr. https://market.android.com/details?id=it.navionics.singleAppEurope&feature=search_result Danmark har en latterlig lisensieringspolitikk på sitt kart så det selges løst og dekker sør norge, sverige, danmark og nordtyskland og grønland. Det koster latterlige 311,81 kr. https://market.android.com/details?id=it.navionics.singleAppDenamarkGreenland&feature=search_result UK og Holland har noe lignende problematikk som Danmark og koster 155,77 kr. https://market.android.com/details?id=it.navionics.singleAppUKHolland&feature=search_result Sitér dette innlegget Link to post
Cirion Svart 19.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2011 Rotax: Ja det fungerer nå fett på Galaxy Tab og Asus EEE Pad (Tranformer). Kartet roterer etter hvilken vei du holder enheten, men fortsatt kun nord opp. Du kan også zoome med 2 fingre. Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 19.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2011 Må bare si det funker helt knall på nye galaxy tab 10.1 også med honeycomb. Bruker litt tid på å hente opp lengre ruter, men først lastet så er det kjempekjapt. Mangle dog enda litt mer på rutedelen vil jeg påstå. Men det kommer vel :-) Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Framtia Svart 19.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2011 Jeg lastet nå jeg også, og ble positivt overrasket over hvor fint det funker. Positivt at man jeg bruke appen både på telefon og tab for samme pris. Så nå har jeg 4 uavhengige kartplottere ombord.... så gjelder det vel bare å huske å se seg om en gang i blant. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Haraune Svart 19.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2011 finnes sånne kartprogram for nokia med symbian oprativsystem? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 19.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2011 Hele fjorden er full av røde skvalpeskjær på min skjerm, som jeg heldigvis aldri er i kontakt med når jeg er ute med båten. Tydeligvis samme problem som er rapportert tidligere for Desire HD også med Galaxy Tab 10.1 og ny versjon Navionics software. Den gamle versjonen ser helt fin ut på min LG telefon. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.