Jump to content

Navionics for Android - Problem med GPS

Bergen dørk

Recommended Posts

Jeg har lastet ned Navionics kartprogramvare til min Androide HTC Desire HD telefon. So far so good. Kartet ser veldig bra ut. Oppløsning og visning er utmerket, men den sier "No GPS signal" og "Waiting for GPS signal". Det er begrenset med innstillinger og ingen av disse går på GPS, sålangt jeg kan se. GPS funker som bare det på Google Earth, Google Latitude og Google Maps, men sålangt ikke med kartprogramvaren fra Navionics.

Noen som har erfaring med dette eller forslag til løsning?

mvh Bergen Dørk

Det var rart. Jeg har brukt Navionicskartet på min Desire (ikke HD) i flere måneder og den fungerer som bare det. En av de siste dagene kom en ny oppdatering fra Navionics - Har du fått den med deg?

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

• 2 måneder senere...

GPS snurrer og går den; på bla Google Maps. Navionics sier at det er en bug. De har spurt meg om det nå er fikset, etter en oppdatering de gjorde...noe jeg ikke kan se det er; men vi er et skritt nærmere da GPS-en av og til virker....

-----

Dear Mr,

Sorry for the delay in response.

A new version 5.1 of Android Marine Application has been released. Please, try to upgrade and let us know if GPS fixed.

Best Regards

Navionics Tech-Support

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

• 1 måned senere...

Etter å ha beskrevet problemene som er nevnt over ifm Navionics på HTC Desire HD, fikk jeg følgende svar fra Navionics: :headbang:

Dear customer,

Thank you for your reply. The issues you are facing are probably due to the fact that your smartphone device is not among the ones that Navionics certifies to by compatible, hence we cannot guarantee full functioning.

Sorry for not being of further help.

Kind regards,

Navionics Mobile Team

www.navionics.com

Programmet fungerer forsåvidt bra for meg også. Har oppdatert til siste versjon, men fremdeles ser loddskuddene ut som svalpeskjær (med rødfarge på). I tillegg virker ikke "Wind forcasts" (ikke kontakt med sever). Det var etter at jeg oppgraderte og så at det ikke var bedring at jeg kontaktet Navionics og fikk svaret som er sitert lenger oppe i tråden.....

• 5 måneder senere...

Jeg fant heller ikke Norway da jeg søkte etter Navionics, men lastet ned den som skal gå for hele Europa. Funker som bare det, dog blir skjermen litt liten i praksis på min Xperia Active. Kostet vel rundt 90 kr tror jeg.

Redigert av CSL (see edit history)

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Navionics har kuttet strengen på alle de gamle versjonene.

Så man må kjøpe nye versjon som ligner på HD versjonen til IOS.

På IOS har Navionics beholdt de gamle versjonene for eldre enheter og selger den nye versjonen som HD.

Det er ikke lenger en egen versjon for Norge. Norge er bakt inn i Europa kartet som bare koster 77,99 kr.

https://market.android.com/details?id=it.navionics.singleAppEurope&feature=search_result

Danmark har en latterlig lisensieringspolitikk på sitt kart så det selges løst og dekker sør norge, sverige, danmark og nordtyskland og grønland. Det koster latterlige 311,81 kr.

https://market.android.com/details?id=it.navionics.singleAppDenamarkGreenland&feature=search_result

UK og Holland har noe lignende problematikk som Danmark og koster 155,77 kr.

https://market.android.com/details?id=it.navionics.singleAppUKHolland&feature=search_result

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...