Jump to content

retning på varmtvann på ford 2725

Scand 360 dc

Recommended Posts

Hei, har en ford 2725 som det er varmtvannstank koblet til.

Skal sette in en defroster som vannet skal gå gjennom,deretter skal varmtvann prioriteres.

Så mitt spørsmål er: Vilken vei går det varme vannet? Det går en slange fra termostathus til varmtvannstank å en fra tank til bunn/bakerst på varmeveksleren som ligger på langs av motoren inntegrert sammen med eksosman. Kommer det varmeste vannet fra termostathuset eller bakerst i varmeveksleren?

Tror det er fra termostaten men greit å spørre?? :crazy:

Det er riktig å ta ut varmt vann på thermostathuset. Det er ikkje feil å slippe det tilbake på systemet på varmeveksleren, men du ville fått bedre sirkulsjon dersom du hadde fått returvannet inn på sugesida på vannpumpa. Ofte har vannpumper egne inntak. I andre tilfeller må en kanskje kutte den tykke slangen som går mellom varmeveksler og vannpumpe og sette inn ein rørbit med påsveiset stuss for å få god retur. :thumbsup:

På min Ford var retur på nederste slangen,og dermed ganske trangt å komme til. Eg har laget ein Gren, med 3 kraner på, slik at eg slipper varmet vann fra toppen inn på denne gren, og kan styre med kraner hvilke av de to VV berederene eller defroster-eller alle 3, som skal få varmtvann fra topp. Heile sommeren kjører eg med begge berederene i "åpen" stilling. Veldig bra varme , ingen sirkulasjonspumpe. Ingen plan om det heller :flag_bp:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...