Jump to content

Noen som kan anbefale en kalesjemaker i Horten-Tønsberg-området?

Kaftein ØL

Recommended Posts

Jeg har lyst til å få ordnet en cockpitkalesje til båten min, og ønsker i den anledning å høre om det er noen her på forumet som kjenner til en brukbar kalesjemaker i Horten/Tønsbergområdet. Det er en skjelden båt, så kalesjemakeren må ta mål av båten og sy etter det.

Noen som har anbefalinger?? :flag_bp: :flag_bp:

Ang NAM: jeg har ikke brukt NAM til ny kalesje, men til rens på kalesjen til Jodaen vi hadde. Den var fullstengid hærpa da vi fikk den tilbake. 4 vinduer var spjæret, ujevnt imprignert dvs skjolder.. det lakk vann inn overalt. Så rett og slett ikke ut. Vi endte med å kassere den og kjøpe ny.

mvh

bavaria32sport tidligere Joda310

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Som sagt Bastard, Meyer kjører/kjørte i allefall rundt i Sandefjord/Tønsberg området. Om han kjører "helt" til Holmestrand regner jeg vel også med.

Thorsen i Ollebukta, vil ha båtene til seg. Mener han er dyrere enn Meyer og om han er noe flinkere er jeg vel usikker på.

Benyttet Thorsen til Kalesje over akterekket og havne presenning til Fly på en Elwaro9000fly jeg hadde.

Betalte skjorta og var ikke SÅÅÅ fornøyd. Greit nok men ikke mer enn det.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Takk for tipsene så langt!

Jeg fikk tilbud fra et par firmaer i oslo-området og ett i østfold i våres. Jeg skal ha pris på en cockpitkalesje til min 48 fots seilbåt. Jeg har bøyler (tidligere biminitopp), men synes prisene jeg har fått så langt har vært helt sinnsyke. Prisene inkludert vinterrabatt har ligget fra 35-40000 inkl. mva for normalt stoff, noe jeg synes er helt vanvittig. Jeg er spent på om dette er representabelt for prisene landet over eller om jeg bare har vært i kontakt med feil folk. Isåfall skal jeg seriøst vurdere å sy det selv istedet da dette primært blir et telt for å bruke i vinterhalvåret.

• 2 år senere...

jeg bestilte custom helt cockpittelt og ny sprayhood til min 43 fot havseiler av Kapell-Annat fra Malmø

alle de fineste jeg har sett gjennom årenes løp har stort sett vært laget av de

de var oppe i Oslo området i uke 17 og lagde maler...levering uke 20

fantastisk arbeid og passform...syrefaste bøyler, håndtak på sprayhood og masse vinduer

ca 40K inkl frakt og norsk moms

topp service

anbefales på det sterkeste!

kontakt Rolf for tilbud

http://www.kapell-annat.se/

mvh

Leif

Redigert av christensenleif@msn.com (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...