Kaftein ØL Startet 4.Januar.2011 Del på Facebook Startet 4.Januar.2011 Jeg har lyst til å få ordnet en cockpitkalesje til båten min, og ønsker i den anledning å høre om det er noen her på forumet som kjenner til en brukbar kalesjemaker i Horten/Tønsbergområdet. Det er en skjelden båt, så kalesjemakeren må ta mål av båten og sy etter det. Noen som har anbefalinger?? :flag_bp: Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 4.Januar.2011 Del på Facebook Svart 4.Januar.2011 SKal det være billigst mulig men ok eller best mulig uten tanke på pris ? Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 4.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2011 Trenger ikke å være noe kunstverk akkurat. Det er trossalt en bruksbåt, men en viss fasong synes jeg den bør ha Vet du om noen her nede eller? Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 5.Januar.2011 Del på Facebook Svart 5.Januar.2011 Nams båtkalsesjer på valle bestillte jeg kalesje til min båt for en uke siden 14,600kr ga jeg med masse vinduer og sånnt! Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 5.Januar.2011 Del på Facebook Svart 5.Januar.2011 Dette er han jeg stort sett alltid har brukt. Sikkert ikke den rimligste, men jeg har alltid vært fornøyd. Meier Per Oscar Besøksadresse Smiløkka 1, 3173 Vear Telefon 33 36 51 84 Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Tox Svart 5.Januar.2011 Del på Facebook Svart 5.Januar.2011 Jeg har brukt Meyer helt siden jeg kjøpte min første båt, ca 25 år siden, har aldri hatt noe å klage på! Kanskje ikke den billigste, men det er bra arbeid! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 5.Januar.2011 Del på Facebook Svart 5.Januar.2011 Noen av disse som er nevnt her, som kjører til båten? Eller må båten flyttes nærmere? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 5.Januar.2011 Del på Facebook Svart 5.Januar.2011 Ang NAM: jeg har ikke brukt NAM til ny kalesje, men til rens på kalesjen til Jodaen vi hadde. Den var fullstengid hærpa da vi fikk den tilbake. 4 vinduer var spjæret, ujevnt imprignert dvs skjolder.. det lakk vann inn overalt. Så rett og slett ikke ut. Vi endte med å kassere den og kjøpe ny. mvh bavaria32sport tidligere Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Mariell Svart 5.Januar.2011 Del på Facebook Svart 5.Januar.2011 Noen av disse som er nevnt her, som kjører til båten? Jeg har ikke hatt behov for det, men Meyer kjører. Plundrete å få båten til Vear (Stokke). Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Fyret 25 Svart 5.Januar.2011 Del på Facebook Svart 5.Januar.2011 Link han her er bra Sitér dette innlegget Bukh - Powering Marine Safety Troll 20 med Bukh DV 10 Link to post
Astor Svart 5.Januar.2011 Del på Facebook Svart 5.Januar.2011 Dette er han jeg stort sett alltid har brukt. Sikkert ikke den rimligste, men jeg har alltid vært fornøyd. Meier Per Oscar Besøksadresse Smiløkka 1, 3173 Vear Telefon 33 36 51 84 Kan også anbefale Meier. Fagmann. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/S Bastard Svart 5.Januar.2011 Del på Facebook Svart 5.Januar.2011 Jeg har ikke hatt behov for det, men Meyer kjører. Plundrete å få båten til Vear (Stokke). Det er sant Har vært i kontakt med ett par i Tønsberg området, men da måtte helst båten dit. Mye greier og få fikset dette i hjemmehavn vinterstid, så da skal jeg prøve de andre som er tipset om Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 5.Januar.2011 Del på Facebook Svart 5.Januar.2011 (redigert) Som sagt Bastard, Meyer kjører/kjørte i allefall rundt i Sandefjord/Tønsberg området. Om han kjører "helt" til Holmestrand regner jeg vel også med. Thorsen i Ollebukta, vil ha båtene til seg. Mener han er dyrere enn Meyer og om han er noe flinkere er jeg vel usikker på. Benyttet Thorsen til Kalesje over akterekket og havne presenning til Fly på en Elwaro9000fly jeg hadde. Betalte skjorta og var ikke SÅÅÅ fornøyd. Greit nok men ikke mer enn det. Redigert 5.Januar.2011 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
:båt1 Svart 5.Januar.2011 Del på Facebook Svart 5.Januar.2011 thorsen skulle ha 17 000 for kalesje til min båt!!! det var uaktuellt!!! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 5.Januar.2011 Del på Facebook Svart 5.Januar.2011 Skal sjekke ut med Meyer Alf Hansen AS avd. Oslo kjører også rundt, så de er også aktuelle Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 5.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2011 Takk for tipsene så langt! Jeg fikk tilbud fra et par firmaer i oslo-området og ett i østfold i våres. Jeg skal ha pris på en cockpitkalesje til min 48 fots seilbåt. Jeg har bøyler (tidligere biminitopp), men synes prisene jeg har fått så langt har vært helt sinnsyke. Prisene inkludert vinterrabatt har ligget fra 35-40000 inkl. mva for normalt stoff, noe jeg synes er helt vanvittig. Jeg er spent på om dette er representabelt for prisene landet over eller om jeg bare har vært i kontakt med feil folk. Isåfall skal jeg seriøst vurdere å sy det selv istedet da dette primært blir et telt for å bruke i vinterhalvåret. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 5.Januar.2011 Del på Facebook Svart 5.Januar.2011 Kjenner ingen som har fått en "perfekt" kallesje første gangen fra Alf Hansen. Her er det fram og tilbake til Trondhjem endel ganger før det sitter, selv om fagmannen i Asker har tatt mål. Meier er mitt forslag. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bamse 815 Svart 5.Januar.2011 Del på Facebook Svart 5.Januar.2011 Kan anbefale Meier, han kom til Hvittingfoss og tok mål på høsten og monterte den på våren. Ca. 10-12000 (27 fot snekke), bra arbeid. Sitér dette innlegget Bamse 815 Link to post
Cptalex Svart 25.Juni.2013 Del på Facebook Svart 25.Juni.2013 Nams båtkalesjer er det beste. Altså det er verdt å ringe/ besøke verkstedet om dere er i tvil. De har over 20 års erfaring innen båtkalesjer så de vet hva de driver med. Sitér dette innlegget Link to post
christensenleif@msn.com Svart 25.Juni.2013 Del på Facebook Svart 25.Juni.2013 (redigert) jeg bestilte custom helt cockpittelt og ny sprayhood til min 43 fot havseiler av Kapell-Annat fra Malmø alle de fineste jeg har sett gjennom årenes løp har stort sett vært laget av de de var oppe i Oslo området i uke 17 og lagde maler...levering uke 20 fantastisk arbeid og passform...syrefaste bøyler, håndtak på sprayhood og masse vinduer ca 40K inkl frakt og norsk moms topp service anbefales på det sterkeste! kontakt Rolf for tilbud http://www.kapell-annat.se/ mvh Leif Redigert 25.Juni.2013 av christensenleif@msn.com (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 25.Juni.2013 Del på Facebook Svart 25.Juni.2013 Meier, uten tvil! God på pris og meget bra håndverk. Vi er en gjeng som bruker han og alle er kjempefornøyde. Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
romlingen Svart 26.Juni.2013 Del på Facebook Svart 26.Juni.2013 Har brukt både Meier og Nam. Fornøyd med begge, men holder en knapp på Meier. de kommer også og tar mål der båten ligger :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.