Astor Startet 9.Oktober.2004 Link til dette innlegget Startet 9.Oktober.2004 Nå som vi går mot en laaaaaaaang vinter uten noen form for sosial aktivitet på bøljan blå kan vel allerede nå begynne å planlegge et Baatplassentreff 2005. (Jeg vet godt at mange vil ligge ute i vinter, men flertallet her på Østlandet tar båten opp.) Jeg har ikke noe stort treff i tankene når jeg skriver dette, men kjenner jeg dere andre rett så vil sikkert dette bare balle på seg. Flere av oss her i Indre Oslofjord har båter som går i snekkefart, og dermed begrenser noe på aksjonsradiusen. Hadde tenkt meg et uformelt treff i Sandspollen ellerv et annet sted mellom Horten/Moss - Oslo. Som sagt, dette er bare en tanke, som jeg godt kunne tenke meg å jobbe mer med. :cheers: Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Slagskibet Svart 10.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2004 Var det ikke snakk om Verdens Ende i 2005 da? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 10.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2004 Var det ikke snakk om Verdens Ende i 2005 da? Det blir for langt for oss som holder til i Oslo og beveger oss i 6 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 10.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2004 Det blir for langt for oss som holder til i Oslo og beveger oss i 6 knop. Men var det ikke i Langesund i år da?? Det er lenger Lasse. Jeg synes Verdens Ende høres strategisk lurt ut jeg. overkommelig fra begge sider av fjorden. mvh Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 10.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2004 Jo,men som det sies så er det en drøy tur i 6 knop fra Oslo kanten. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 10.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2004 Det kan se ut som om det kan ligge an til flere treff, på ulike steder. Her er det vel bare å sette igang og arrangere noe i eget område :yesnod: Et sørlandstreff hadde heller ikke vært å forakte. Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 10.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2004 Holmestrand og Horten er fine alternativer. Spesielt Horten men sin flotte og store gjestehavn med alle faseliteter. R Isaksen Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 10.Oktober.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2004 Det jeg prøver å anntyde er et uformelt treff i f. eks. Sandspollen eller Horten. I Horten kan vi muligens bestille plass til x-antall båter. Det er fullt mulig for andre å lage treff lokalt. Det jeg vil jobbe med er å få til et treff i Indre Oslofjord på forsommeren 2005. Vil gjerne ha med fler i "Arrangementskomiteen". Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
fernanda Svart 10.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2004 Et baatplassen treff 2005 må vi få til, gjerne på Verdens Ende, men det er vel noen fine plasser på Østfoldsiden også??? Eller lenger inn i fjorden. Skipper og rederinne på MS ZAPHIR, er klare. Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Quantum Svart 10.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2004 Flere av oss her i Indre Oslofjord har båter som går i snekkefart, og dermed begrenser noe på aksjonsradiusen. Hadde tenkt meg et uformelt treff i Sandspollen ellerv et annet sted mellom Horten/Moss - Oslo. Tusen takk for en hyggelig båtprat på Sætre i går Inge, det var hyggelig å hilse på deg.Jeg syntes denne idéen var god og for de som går i snekkefart nord for Moss/ Horten, i den indre fjorden er Sandspollen er et flott sted for et slikt treff, selv om vi nå har fått en noe større aksjonsradius. Det må være greit med to eller gjerne enda flere baatplassentreff, ut fra hvor man bor. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Verrie Svart 10.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2004 Det kan se ut som om det kan ligge an til flere treff, på ulike steder. Her er det vel bare å sette igang og arrangere noe i eget område :yesnod: Et sørlandstreff hadde heller ikke vært å forakte. Enig med du i det, Grimstad, sørlandets perle må jo være fint sted. (tenk å kunne fylle opp område mellom ytre og indre maløya med båter fra båtplassen.no???) Er det noen oversikt over medlemmenes geografiske tilhørlighet??? Er klar over at der var en poll for litt siden, men det kan vel sies at denne er noe mangelfull (få besvaringer...) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 10.Oktober.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2004 Tusen takk for en hyggelig båtprat på Sætre i går Inge, det var hyggelig å hilse på deg. Jeg syntes denne idéen var god og for de som går i snekkefart nord for Moss/ Horten, i den indre fjorden er Sandspollen er et flott sted for et slikt treff, selv om vi nå har fått en noe større aksjonsradius. Det må være greit med to eller gjerne enda flere baatplassentreff, ut fra hvor man bor. Lykke til med den engelske damen! Den tror jeg vil få det godt hos dere. Det var koselig å treffes. Synd at denne båtsesongen er over. Vi treffes ganske sikkert i 2005. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
GeirFrode Svart 11.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2004 Var det ikke snakk om Verdens Ende i 2005 da?Hadde vært artig med et treff eller to. Enten det er indre eller ytre Oslofjord. Mener at det var noe løst prat om Verdens Ende i pinsen 2005. Men pinsen er tidlig neste år. Kommer 15-16 mai. I tillegg bør man nok være tidlig ute for å få plass ved moloen hvis det blir like fint vær som i år. Tror det er flere som har treff der! Sitér dette innlegget Link to post
Dassic Svart 11.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2004 Enig med du i det, Grimstad, sørlandets perle må jo være fint sted. (tenk å kunne fylle opp område mellom ytre og indre maløya med båter fra båtplassen.no???)Enig med du! Men det spørs vel om det blir særlig stort oppmøte av saktegående båter fra Østlandet. Med mindre det legges til fellesferien da, hvor jeg vil anta at mange av Båtplassens medlemmer allikevel er i disse trakter... Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 13.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2004 Hva om vi forsøkte å ha en høring på hvor hver enkelt i oslofjord området, kunne se for seg som passende sted for treff -05. Og så forsøkte å sette opp en liten liste med forslag ut fra det, og event. avstemming. Det jeg prøver å si, er jo at stedet hvor treffet skal holdes, må jo være der flest medlemer vil/kan komme til.... ikke sant? Kanskje en poll hadde vært tingen? Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
bliss X Svart 13.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2004 Hvis jeg skulle foreslå noe måtte det bli Son. Den populære havnesjefen (fra en viss TV serie) reserverer bryggeplasser for treff, men man bør vite på forhånd ca hvor mange plasser det er behov for. God mat og muliget for å reservere bord på Sonkroa. Kaholmen (Oscarsborg) er et annet alternativ, men der tror jeg det er vanskeligere å reservere plasser. Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 13.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2004 Son er jo midt i blinken for de saktegående fra området Oslo til Tønsberg samt Drammen. Støtter opp om dette. Hilsen Jørgen Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Amorosa Svart 13.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2004 Son er jo midt i blinken for de saktegående fra området Oslo til Tønsberg samt Drammen. Støtter opp om dette. Hilsen Jørgen og oss sørafor på østfoldsia Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 13.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2004 og stemingen er at treff arrangeres i gjestehavn ? Suzuki - hater gjestehavner, dog på generell basis... Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
GeirKS Svart 13.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2004 Jammen i Son er det såååå hyggelig. Forestil deg at Bjørn (er det ikke det han heter?) kommer innom for å jage de vi ikke liker, og vi kan ta en dram sammen. Hehe. Kan bli spennende... 02.17 : "Øh, jeg vet ikke helt hvor jeg er, men jeg vet hvor jeg skal... 02.29: " Hjem? Nei - bort i den båten der. Amorøsen eller noe slikt. Høhø, har hørt at de fortsatt har mer brennvin igjen." GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 13.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2004 Jammen i Son er det såååå hyggelig. Forestil deg at Bjørn (er det ikke det han heter?) kommer innom for å jage de vi ikke liker, og vi kan ta en dram sammen. Hehe. Kan bli spennende... 02.17 : "Øh, jeg vet ikke helt hvor jeg er, men jeg vet hvor jeg skal... 02.29: " Hjem? Nei - bort i den båten der. Amorøsen eller noe slikt. Høhø, har hørt at de fortsatt har mer brennvin igjen." GeirKS Amorøsen har bare øl og dr. Nielsen til ankerdram :lol: Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 13.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2004 og stemingen er at treff arrangeres i gjestehavn ? Suzuki - hater gjestehavner, dog på generell basis... Og hva vil herren eventuelt forså? Det er ikke så mange plasser i rimelig nærhet av Oslo som har egnet naturhavn. Sandspollen synes jeg er for "knotete" til treff. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 13.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2004 Og hva vil herren eventuelt forså? Det er ikke så mange plasser i rimelig nærhet av Oslo som har egnet naturhavn. Sandspollen synes jeg er for "knotete" til treff. Herren ? Omtrent som han med gølvbøtta på jobben, titulerer meg med G`morning SIR hver eneste morgen. Til saken. Naturhavner i indre fjord, hmm dårlig med det. Missingen er vel for liten, samt for langt unna... Nei, har ingen kjappe forslag. EDIT: er ikke kjent men Kommersøy er velkjent utferdsmål for enkelte her, Sandspollen er nevnt, et sted på H-Øya jeg ikke husker navnet på, Kulpe KAN være forslag. Som sagt, er det stemning for gjestehavn, så tåler jeg vel det. Tar med familien og soveposen og overnatter hos noen med god plass. Så sparer jeg de penga :lol: Er bare ikke spesielt glad i store gjestehavner. Ene og alene bygget opp for å haie penger av meg. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
KOB Svart 13.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2004 Sandspollen synes jeg er for "knotete" til treff."Alle" seilere priser jo Sandspollen. Selv synes jeg det er et fint sted, men jeg ville tro at det tidlig blir mørkt og skyggefullt. Har bare vært der for å titte. Men hvorfor er det "knotete"? Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
GeirKS Svart 13.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2004 Tviler sterkt på at det kommer noen fra ytre Oslofjord til Sandspollen... Foreslår Son, Horten eller deromkring hvis vi øsnker å få med både ytre og indre Oslofjord. Foreslår Verdens ende eller deromkring hvis vi ønsker ytre Oslofjord + litt nedover. Foreslår også en langhelg, da dette vil gi litt bedre muligheter for de saktmodige. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.