HulkHaugen Startet 6.Januar.2011 Del på Facebook Startet 6.Januar.2011 Tenkte jeg skulle gi min propell en sårt trengt service, men ikke fanken om jeg får den av :( Jeg har fått ut splinten på akselen og skrudd av muttern. Er det så bare og dra av propellen eller er det noe mere som må til for å løsne den? Varme? Er det andre låseanordninger? Sitér dette innlegget Mvh Børre Link to post
Polarn Svart 6.Januar.2011 Del på Facebook Svart 6.Januar.2011 (redigert) Jeg måtte bruker en avdrager som jeg spente på aksel og bak propellnavet. Spente denne på rimelig hardt og brukte en BT propanbrenner til å varme opp navet. Kommer et kraftig smell, så er den løs. Redigert 6.Januar.2011 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
hanto1 Svart 6.Januar.2011 Del på Facebook Svart 6.Januar.2011 Gjør som polarn foreslår, varme er et must på propellere som sitter fast."Forstenet" fett virker som lim og trenger varme for å løsne. Sett på en trekker med rimelig bra spenn og la varmen gjøre jobben. Et hammerslag på spindelen til trekkeren ( under spenn) gir også et sjokk som gjør at propellen slipper. Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 6.Januar.2011 Del på Facebook Svart 6.Januar.2011 Sett på en trekker med rimelig bra spenn og la varmen gjøre jobben. Et hammerslag på spindelen til trekkeren ( under spenn) gir også et sjokk som gjør at propellen slipper. Ikke skru akselmutteren helt av før du trekker til og spenner tersen. Ellers kan propellen fyke av og står du da rett bak proppen vet du hvor den treffer. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 6.Januar.2011 Del på Facebook Svart 6.Januar.2011 Jeg måtte bruker en avdrager som jeg spente på aksel og bak propellnavet. Spente denne på rimelig hardt og brukte en BT propanbrenner til å varme opp navet. Kommer et kraftig smell, så er den løs. Og så må du ikke bruke muttertrekker(som kobles til kompressor) og du må skru sakte. Skru gjerne litt tilbake noen ganger. Smellet kan være kraftig og man ikke dunker på med hammer/klubbe/slager Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 6.Januar.2011 Del på Facebook Svart 6.Januar.2011 Tok av propellen min for et par måneder siden. Prøved med avdrager fra biltema, men denne bare bøyde seg. En kompis dro med seg et gassaparat fra jobben, da ble det 40 sek med varme og to slag med en trekloss så var den av. Helt klart lurest å la mutteren stå på gjengene, den kan fort å stor fart. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.