Jump to content

Får ikke av propell på Hanto'24

HulkHaugen

Recommended Posts

Jeg måtte bruker en avdrager som jeg spente på aksel og bak propellnavet. Spente denne på rimelig hardt og brukte en BT propanbrenner til å varme opp navet. Kommer et kraftig smell, så er den løs.

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Gjør som polarn foreslår, varme er et must på propellere som sitter fast."Forstenet" fett virker som lim og trenger varme for å løsne. Sett på en trekker med rimelig bra spenn og la varmen gjøre jobben. Et hammerslag på spindelen til trekkeren ( under spenn) gir også et sjokk som gjør at propellen slipper.

Sett på en trekker med rimelig bra spenn og la varmen gjøre jobben. Et hammerslag på spindelen til trekkeren ( under spenn) gir også et sjokk som gjør at propellen slipper.

Ikke skru akselmutteren helt av før du trekker til og spenner tersen. Ellers kan propellen fyke av og står du da rett bak proppen vet du hvor den treffer.

Guest Kaptein Fredrik

Jeg måtte bruker en avdrager som jeg spente på aksel og bak propellnavet. Spente denne på rimelig hardt og brukte en BT propanbrenner til å varme opp navet. Kommer et kraftig smell, så er den løs.

Og så må du ikke bruke muttertrekker(som kobles til kompressor) og du må skru sakte. Skru gjerne litt tilbake noen ganger. Smellet kan være kraftig og man ikke dunker på med hammer/klubbe/slager :headbang:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...