Jump to content

Ultraflex, frosset fast

Rikosjett

Recommended Posts

Guest Kaptein Fredrik

Heisann Rikosjett :seeya:

Om du kan smøre den, kommer ann på hvordan wire type det er. Etter det jeg har hørt(og erfart) så er de fleste lukkede wire, som man må bruke makt(må dras i fra hverandre med mye kraft, og da kan de ble ødelagte) for å få de i fra hverandre. Du kan ta en titt i denne tråden hvor jeg lurte på det samme. Legg ut noen bilder, så vi kan se og hjelpe deg mer:) Men tilbake til at den er fryst, så kan du legge den inn i hus eller der hvor det er varme. Men den er vel fortsatt i båten?

Håper tråden jeg linket til ga litt oppklaring i dette :yesnod:

Mvh

Fredrik

Redigert av Kaptein Fredrik (see edit history)

tyder på at det er kommet inn vann i kabelen ja....   på noen kabler kan wiren tas ut av strømpen og rengjøres/smøres , men på nyere kabler er det ofte ikke mulig 

Dersom man må ha ut hele kabelen for å få den løs, så er det alltid lurt å feste noe i den for å trekke den tilbake med - helst en elektriker-trekkefjær.  Mye lettere å få den tilbake på plass da dersom den ligger litt kronglete

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Hvis du vil unngå at brekkwiren på bilen fryser skal du ikke smøre med olje, men med glykol.

Selv en liten rest av glykol hindrer frost. (Men det smører jo ikke så bra som olje da)

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...