Rikosjett Startet 6.Januar.2011 Del på Facebook Startet 6.Januar.2011 Kabelstyringen på båten min er fastfrosset (ultraflex) kreves det spesialverktøy for å få smurt denne med olje? Skal på kobbejakt for svingende Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 6.Januar.2011 Del på Facebook Svart 6.Januar.2011 (redigert) Heisann Rikosjett Om du kan smøre den, kommer ann på hvordan wire type det er. Etter det jeg har hørt(og erfart) så er de fleste lukkede wire, som man må bruke makt(må dras i fra hverandre med mye kraft, og da kan de ble ødelagte) for å få de i fra hverandre. Du kan ta en titt i denne tråden hvor jeg lurte på det samme. Legg ut noen bilder, så vi kan se og hjelpe deg mer:) Men tilbake til at den er fryst, så kan du legge den inn i hus eller der hvor det er varme. Men den er vel fortsatt i båten? Håper tråden jeg linket til ga litt oppklaring i dette Mvh Fredrik Redigert 6.Januar.2011 av Kaptein Fredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 6.Januar.2011 Del på Facebook Svart 6.Januar.2011 Ikke uvanlig at disse setter seg i kulda,prøv med føner eller varmluftpistol. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.Januar.2011 Del på Facebook Svart 6.Januar.2011 tyder på at det er kommet inn vann i kabelen ja.... på noen kabler kan wiren tas ut av strømpen og rengjøres/smøres , men på nyere kabler er det ofte ikke mulig Dersom man må ha ut hele kabelen for å få den løs, så er det alltid lurt å feste noe i den for å trekke den tilbake med - helst en elektriker-trekkefjær. Mye lettere å få den tilbake på plass da dersom den ligger litt kronglete Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
puddingen Svart 7.Januar.2011 Del på Facebook Svart 7.Januar.2011 Vanninntrenging! Bytt kabel! Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 7.Januar.2011 Del på Facebook Svart 7.Januar.2011 Kabelen trenger ikke være gåen,skal ikke mye fukt til før det er stopp. Du finner ut hvor det er ved å tine. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 7.Januar.2011 Del på Facebook Svart 7.Januar.2011 Hvis du vil unngå at brekkwiren på bilen fryser skal du ikke smøre med olje, men med glykol. Selv en liten rest av glykol hindrer frost. (Men det smører jo ikke så bra som olje da) Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Rikosjett Svart 15.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2011 ultraflex meg en plass. Baystar styring neste Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 15.Januar.2011 Del på Facebook Svart 15.Januar.2011 Klokt valg. Har på magnumen,og den er nydelig Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.