kgt Startet 10.Oktober.2004 Link til dette innlegget Startet 10.Oktober.2004 Nede for og starte båt, men nei hørtes ut som lite strøm. På med lader og startkabler til fobruksbatteri prøver på nytt, starter slår inn men klarer ikke og tørne motoren. Batteri på land får målt det...helt ok?! Det er nå jeg står fast, hva i allverden kan det så være? Noen tips om hvor jeg skal starte og lete etter feil? Motoren er en 6 sylind.BMC leyland med separat start og fobruks batteri, så strøm er det nok av...blir strømen borte på veien eller kan det være starter? Sitér dette innlegget kgt Link to post
880 Svart 10.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2004 Sjekk alle koblinger som leverer strøm til starteren. Ta disse av og rengjør kontaktflatene. Dersom dette ikke hjelper er neste trinn å demontere starter og sjekke børstene og status ellers på starteren. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Brannmann Svart 10.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2004 Sjekk om motor er løs.Tørn den en hel omdr. for hånd. En eller flere cyl. kan være fyllt av vann,olje,diesel . Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 10.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2004 Det er nå jeg står fast, hva i allverden kan det så være? Noen tips om hvor jeg skal starte og lete etter feil? Ja, denslags er ikke kjekt, men det behøver ikke være noe alvorlig. Du har sikkert lamper for oljetrykk og lading - merket du deg om disse "forsvant" mens du gjorde dine startforsøk? Det forteller nemlig om startmotoren trekker strøm av betydning eller ei; dvs om den virkelig forsøker å starte, eller om selve startmotoren ikke får spenning. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Brannmann Svart 10.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2004 Om du har mulighet så bruk hjelpestartkabler direkte fra batteri til starter.Dermed eliminerer du kabelbrudd etc. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 10.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2004 Jeg har en smule tro på børster og/eller børstefjærer. Med normalt antall tommeltotter er det greit å i alle fall sjekke om børstene i "bakenden" av startmotoren ikke er utslitt, ikke sitter fast og om alle fjærene er intakte. Ofte er nederste fjær utsatt for rust..... Gjerne greiest å plukke ut startmotoren først. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
kgt Svart 10.Oktober.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2004 Har vært ombord for å demontere startmotor, startet bra med og slitte av bolt som + ledninger er koblet til....FFFF.... . så står en av boltene som holder den på plass slik at jeg ikke kommer til med mine nøkler uten og demontere innsugingsmanifoil + dyserør...trivelig!! skal ut og se om det finnes verktøy som kan hjelpe meg og lure ut den siste bolten. Hadde start for en uke siden..da drog den tungt di første omdreiningene..men startet. prøvde og stoppe og starte på nytt da var alt ok. Ut skal den i morgen slik at jeg kan få testet den i benk. Sitér dette innlegget kgt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.