Jump to content

Startproblemer 6 sylind. BMC leyland


kgt

Recommended Posts

Nede for og starte båt, men nei hørtes ut som lite strøm. På med lader og startkabler til fobruksbatteri prøver på nytt, starter slår inn men klarer ikke og tørne motoren. Batteri på land får målt det...helt ok?!

Det er nå jeg står fast, hva i allverden kan det så være?

Noen tips om hvor jeg skal starte og lete etter feil?

Motoren er en 6 sylind.BMC leyland med separat start og fobruks batteri, så strøm er det nok av...blir strømen borte på veien eller kan det være starter?

kgt

Link to post
Share on other sites

Sjekk alle koblinger som leverer strøm til starteren. Ta disse av og rengjør kontaktflatene. Dersom dette ikke hjelper er neste trinn å demontere starter og sjekke børstene og status ellers på starteren.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Det er nå jeg står fast, hva i allverden kan det så være?

Noen tips om hvor jeg skal starte og lete etter feil?

Ja, denslags er ikke kjekt, men det behøver ikke være noe alvorlig.

 

Du har sikkert lamper for oljetrykk og lading  -  merket du deg om disse "forsvant" mens du gjorde dine startforsøk?

 

Det forteller nemlig om startmotoren trekker strøm av betydning eller ei; dvs om den virkelig forsøker å starte, eller om selve startmotoren ikke får spenning.

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Jeg har en smule tro på børster og/eller børstefjærer. Med normalt antall tommeltotter er det greit å i alle fall sjekke om børstene i "bakenden" av startmotoren ikke er utslitt, ikke sitter fast og om alle fjærene er intakte. Ofte er nederste fjær utsatt for rust..... Gjerne greiest å plukke ut startmotoren først.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

:sad:

Har vært ombord for å demontere startmotor, startet bra med og slitte av bolt som + ledninger er koblet til....FFFF.... :headbang:. så står en av boltene som holder den på plass slik at jeg ikke kommer til med mine nøkler uten og demontere innsugingsmanifoil + dyserør...trivelig!! skal ut og se om det finnes verktøy som kan hjelpe meg og lure ut den siste bolten.

Hadde start for en uke siden..da drog den tungt di første omdreiningene..men startet. prøvde og stoppe og starte på nytt da var alt ok.

Ut skal den i morgen slik at jeg kan få testet den i benk.

kgt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...