Jump to content

Sjømann 22, lekkasje i rorstammen


Tonyoe

Recommended Posts

Jeg har en sjømann 22 som slipper inn vann av rorstammen under fart. Propellen presser vannet opp.

jeg vurderte å sette på en smørenippel for å kunne presse inn fett, men er litt usikker på hvordan den skal festes siden det er ikke tykke rør.

Det er ett rør som går inni ett annet, som da har en mutter på toppen hvor vannet kommmer inn.

Har noen vert borti problemet før?

 

 

 

dsc00282.jpg

dsc00286.jpg

Link to post
Share on other sites

Ta en tur innom en jernvareforhandler, eller en butikk som selger slanger etc.

Spør etter noe som kalles "strul" (usikker på skrivemåten) er en form for pakkning som er en litt tykk "lisse"

Skru av den store mutteren og legg to lag rundt akselen - ikke skjøt på samme sted - mulig du må banke pakkningen litt flat for å få den på plass.

Tetter garanter.

Desverre litt dårlig forklart, men du skjønner det når du for tak i saken.

Redigert av Benji (see edit history)

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Ikke ta ut roret å smør det inn med fett (regner med at du mener opp i røret/akselen/) det gjør bare at det blir enda trangere der, og det gjør det ikke bedre.

Brukte strul på min for 3 sesonger siden, og er like tett i dag.

Hva med vannet som kommer opp i røret da? Det blir kanskje så tett at ting begynner å gro fast.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...