engblad Startet 8.Januar.2011 Del på Facebook Startet 8.Januar.2011 På min Albin Vega fra 1978 sitter denne propellen. Den har fått seg en trøkk og jeg må få den av for å reparere den. I enden av propellen sitter det en stor mutter, som er grei å få av. I tillegg er det skrudd fire umbracobolter inn i fire korresponderende hull. Disse får jeg også ut. Men jeg klarer ikke å få dratt selve propellen av, eventuelt dele den i to (det virker som det går en skjøt i godset i linje med der propellbladene sitter festet). Har noen erfaring med denne type propell, eventuelt lignende typer? Hvordan få propellen av? På forhånd takk. Erik Sitér dette innlegget Link to post
snorken Svart 8.Januar.2011 Del på Facebook Svart 8.Januar.2011 Åja, forsøk på å lage foldepropell???? Har ingen egen erfaring med akkurat denne, den sitter sikkert jæ... fast ettersom bladene er bøyd. Prøv med en hammar og trekloss og slå med lette slag sideveis slik at du ser at propellhode åpner seg i skjøten som propellbladene er satt inn i. Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 1030 Svart 8.Januar.2011 Del på Facebook Svart 8.Januar.2011 Når du har skrudd ut umbrakoskruene så skal propellhodet deles der du ser skjøten i godset.Litt oppvarming med en propanbrenner kan være løsningen hvis det sitter hardt. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 8.Januar.2011 Del på Facebook Svart 8.Januar.2011 Åja, forsøk på å lage foldepropell???? Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Smaapala Svart 9.Januar.2011 Del på Facebook Svart 9.Januar.2011 (redigert) Hei Har ikke peiling på denne propell men du sier 4 unbracko skruer. På bildet ser det ut til å være mer en 4 hull. Kan det stå noen låse skruer i tillegg? Smaapala Redigert 9.Januar.2011 av Smaapala (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 9.Januar.2011 Del på Facebook Svart 9.Januar.2011 På noen propeller med umbraco settskruer, er det to utenpå hverandre. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
engblad Svart 10.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Januar.2011 Takk for alle svar! Åpenbart at eieren jeg kjøpte båten av har smelt inn i noe hardt. Øverste og nederste hull er til umracoskruene. Det i midten er jeg usikker på. Kan ikke se noen form for bolt eller skrue her. Virker heller ikke som det sitter to sett med umbraco. Sitér dette innlegget Link to post
LarX Svart 10.Januar.2011 Del på Facebook Svart 10.Januar.2011 sender deg en IM med en link til side med dokumentasjon på reversering til Vega. Hører fra deg hvis jeg kan hjelpe - har skrudd på dette i mange år. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.