Jump to content

bør drevet tas av ved vinterlaging

Framtia

Recommended Posts

Som nevnt over så er det for tyveri og så er det greit og få smurt bolter og aksling hvert eller ihvertfall annenhvert år slik at det ikke setter seg fast.Mange har slitt med og få drevet av hvis det har sittet på en stund.Volvo Penta skal jo bytte knute belg hvert 2 eller 3 år mens mercruiser er det hvert 5 år.Jeg demonterer selv av drevet hver høst.

Trond J

Trond J

Fjord boat club

...det er vel kanskje ikke alle som skifter olje heller på drevet når båten tas opp. Faren er jo hvis det har kommet vann inn i drevet og det fryser...så er det kroken på døra. Kanskje det også står vann i belgen...selv om man skifter olje på drevet...og da er det takk og farvel til lageret som sitter inne i svinghjulshuset....og kanskje også drivknutene. Nei takke meg til å demontere drevet for å få det inn i varmen..... (Har opplevd det sistnevnte).

Du har jo fått en del argumenter for å demontere drevet. For min del er jeg ikke i tvil om at den lille jobben det er å demontere drevet har jeg igjen både i å slippe å bekymre meg for tyveri eller skade i løpet av vinteren, at jeg får sjekket belger, knute osv og at jeg får smurt opp bolter m.v. slik at det er mulig å få det greit av neste gang. Mange som har slitt livet av seg for å få løs bolter etter noen år i sjøen uten demontering.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...