glek Svart 23.September.2018 Link til dette innlegget Svart 23.September.2018 Hei Loma ! Jeg ville startet med det enkleste først. Fjern all strøm som går både til selve D5`en og til styringsrelèet. Hadde same problem og etterpå virket det. MEN jeg måtte også fjerne strømmen til styringsrelèt. Første gang gjorde jeg ikke det og da fikk jeg ikke noe resultat. Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 24.September.2018 Link til dette innlegget Svart 24.September.2018 På "isolert eksosslange med lyddemper" er eksosslangen "limt" inn i lyddemperen. På tidligere utgaver besto dette "limet" av noe som ligner eksostetningspasta som ble hårdt og som over tid bl. annet grunnet vibrasjoner og varmeutvidelser/sammentrekkninger går over i "pulverform" som medfører at slangene løsner fra lyddemperen med eksoslekkasjer til følge. På nyere utgaver er dette erstattet med et mer fleksibelt lim. Eksosslange komplett bør absolutt byttes! "Hurtigblink" som feilkode indikerer overhetning og elektronikk går i "lås" etter 5 slike, men jeg har også sett at dette skjer uten påviselig årsak. Elektronikk må som regel "resettes" med dertil egnet manøverbryter eller med diagnoseutstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Gimlet Svart 24.September.2018 Link til dette innlegget Svart 24.September.2018 Hjertelig takk for svaret! Avveiningen blir da om man skulle kjøpt seg en digital styringsenhet til en tusenlapp eller fått fagfolk til å se på det. Eksosslangen ryker rett ut, men godt å vite at det antagelig ikke er snakk om asbest eller silikamateriale. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.September.2018 Link til dette innlegget Svart 24.September.2018 Få deg digital styringsenhet. Den styrer varmeren bedre, og du kan selv nullstille. Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 25.September.2018 Link til dette innlegget Svart 25.September.2018 Bare pass på å bruke et hjelperele på S+ signalet på "C" apparater idet en del digitale manøverbrytere ikke "takler" strømmen som kreves for start av varmeren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.