hanto1 Startet 12.Januar.2011 Del på Facebook Startet 12.Januar.2011 Hei Er det noen der ute som vet hva slags baugstige som passer best til Viknes 880? lengde & bredde, evt type? Så på en på maritim ( som virket solid )til å henge på pulpit men den er bare regulerbar til 45 cm i bredden mens det er ca 70 cm åpning på båten.. Hadde vært flott hvis det fantes noe som bare kunne henges rett på pulpit.. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 12.Januar.2011 Del på Facebook Svart 12.Januar.2011 Er det slik å forstå at du ikke har baugspyd på båten din? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
hanto1 Svart 12.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2011 Komodo, har ikke baugspyd. Tror den er helt standard forut (2001 mod. ) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 12.Januar.2011 Del på Facebook Svart 12.Januar.2011 Ok, jeg har nemlig liggende en stige som jeg ikke bruker etter at vi monterte baugspyd i våres. Den var uunnværlig fram til da. Ser grei ut og lett å bruke Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
hanto1 Svart 12.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2011 Komodo, har du bilde eller tegning av denne? Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 12.Januar.2011 Del på Facebook Svart 12.Januar.2011 (redigert) Kankje denne passer? (båten på bildet er NB8700) Den har doble rør og er veldig stiv. Festes i egne fasteøyer og ligger an på fenderlisten. Selges av Weberg Redigert 12.Januar.2011 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 12.Januar.2011 Del på Facebook Svart 12.Januar.2011 Den er noe i likheten av bildet til olpi. Skal se om jeg kan legge ut eller sende deg et bilde i ettermiddag Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Oteren Svart 12.Januar.2011 Del på Facebook Svart 12.Januar.2011 Batsystem.se sin versjon for Viknes 880. Fordelen med denne er at båten kan ligge en del cm lenger fra svaberget uten å dunke inntil.Min erfaring er at baugnebb er gull verd. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 12.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2011 Baugnebbet ser greit ut, og ihvertfall hvis man har ankeret på baugen. Tror imidlertid ikke jeg går for dette i første omgang... Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 12.Januar.2011 Del på Facebook Svart 12.Januar.2011 Den løsningen var ikke mye smekker, Oteren. Baugstigen jeg hadde var kjekk med det at den var meget stiv og stødig. Den har litt visning ut fra baugen, og ingen løse deler. Ulempen er at den ikke kan slåes sammen. Nabobåten kjøpte lik og han festet den med surrestrikker (seilbåtting) i pulpit når han ikke bruker den. Jeg tok den med inn i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 12.Januar.2011 Del på Facebook Svart 12.Januar.2011 Baugnebb er gull, ingen tvil om det Vi følte at vi utvidet båtens bruksverdi vesentlig når vi monterte det i våres. Men hvis man ikke skal ha baugnebb er iallefall en god stige i baugen viktig. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
hanto1 Svart 12.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2011 Ser grei ut den komodo, Virker solid dimmensjonert ? Har fått streng beskjed fra madammen om å ikke skaffe noe lealaust ræl. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 12.Januar.2011 Del på Facebook Svart 12.Januar.2011 Den baugstigen der i aluminium er etter min mening selveste protypen på lealaust rææl. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 12.Januar.2011 Del på Facebook Svart 12.Januar.2011 Ja, denne stigen er meget solid og stabil Jeg vil vel nesten gå så langt som å si at den er selve inkarnasjonen av den solide og robuste konstruksjon. Det er nok de fleste enige i. Slår du opp i et leksikon under ordet robust konstruksjon finner du nok et bilde av denne stigen som en illustrasjon Det er to øyebolter som er stripset til det nederste trinnet. De skal monteres i baugen over fenderlista. Disse hektes stigen i. Støtta som går inn mot baugen er til å felles inn. Det er avstanden mellom disse punktene som gjør denne stigen så vanvittig stabil. Den andre ytterligheten er disse veke teleskopstigene til å trekke ut. Der får du et enormt bøyemoment pga. den korte avstanden mellom opplagringspunktene Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.