Rolf Startet 13.Januar.2011 Del på Facebook Startet 13.Januar.2011 Gratulerer til Marex med mer heder og ære for sin flotte Marex 370, nå også som vinner av tittelen European Motorboat of the Year i kategorien "Trawler yacht and aft cabin" båter. Se omtale i Fevennen og hos NRK SørlandetVirkelig en flott båt som jeg gjerne skulle ha eid en gang. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Worry II Svart 13.Januar.2011 Del på Facebook Svart 13.Januar.2011 VG har også fått det med seg ! http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10013180 Gratulerer til Marex ! Vel fortjent ! Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 13.Januar.2011 Del på Facebook Svart 13.Januar.2011 Slenger meg på og gratulerer selv om jeg ikke helt er fortrolig med design på akterkabin. All ære til Marex, i dagens marked er en slik nominasjon gull verdt. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 13.Januar.2011 Del på Facebook Svart 13.Januar.2011 selv om jeg ikke helt er fortrolig med design på akterkabin. Smak og behag, det. Men er det ikke slik at dette er den eneste aktercabin-båten som er designet og produsert siden Marex 280 Holiday, som kom i 1995/6. Jeg mener at jeg leste det et sted.. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette ? Sitér dette innlegget Link to post
Sumi II Svart 13.Januar.2011 Del på Facebook Svart 13.Januar.2011 Hiver meg på den gratulasjonene jeg også. Dette er den eneste båten kona mi falt for på messa i høst. Synd at den ble en mill for dyr for oss med den spekken vi ønsket. Sitér dette innlegget Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod. Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350. Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye" Link to post
Bitteliten Svart 13.Januar.2011 Del på Facebook Svart 13.Januar.2011 gratulerer til Marex! Interessant at Windys nye 40 foter ikke nådde opp i konkurransen Sportscruisers up to 45ft Winner: Beneteau Monte Carlo 42 Highly Commended: Atlantis Verve 36 Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 13.Januar.2011 Del på Facebook Svart 13.Januar.2011 (redigert) Første gang jeg så denne Marex`n ble jeg litt overrasket, men etter å ha studert den nærmere så synes jeg båten er utrolig fin. Annerledes, men her har Marex gått egne veier og lagd et meget interresant produkt. Skal bli spennende å se lillebroren. Bitteliten: Har ikke kunnskap om prisen på 40`til Windy, men kan den ha spilt inn. At de rett og slett er for dyre, og kanksje ikke noe særlig bedre? MHT priser på brukte Windy har du jo selv kommentert stor nedgang i pris på nyere brukte Windy, f.eks GM37. HER har vi ett mitt syn en som ikke har fått med seg at båtene har gått ganske mye ned i pris. Redigert 13.Januar.2011 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 13.Januar.2011 Del på Facebook Svart 13.Januar.2011 Flott båt! Det syntes jeg første gang jeg så den, og mener det enda. Og det er familiens drømmebåt, og gårsdagens 50krones vikinglottogevinst hjelper ikke på kjøpskontoen... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Oteren Svart 13.Januar.2011 Del på Facebook Svart 13.Januar.2011 Marex 370 er veldig flott. Har vært ombord på messe, alt er kort og riktig med den. Bortsett fra prisen da, det var vel 3,5 for den som var utstilt.....men blir spennende med den mindre 32 fot utgaven. Ikke mange andre i den klassen som har 5 faste soveplasser, bortsett fra Baltic'en... Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 13.Januar.2011 Del på Facebook Svart 13.Januar.2011 Men er det egentlig noen som kjøper denne båten? Har ennå til gode å se en på sjøen. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Kurt Børge Svart 13.Januar.2011 Del på Facebook Svart 13.Januar.2011 Hei jeg vil også gratulere Marex med en fantastisk båt. Gleder meg til å se den på messa på Lillestrøm :-) Det nye designet var sannelig på tide etter alle disse årene med Scan Baltic og Adriatic. Aktercabin båter er fantastisk praktiske, og etter at Marex klarte å finne en løsning på entring til badeplatformen er den jo blitt et smykke. Er det noen som vet hvor mange båter som produseres hvert år og hvor mange som blir solgt i Norge? KBP Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 13.Januar.2011 Del på Facebook Svart 13.Januar.2011 Ikke mange å se av den, men det er en som lgger i Fredrikstad. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 13.Januar.2011 Del på Facebook Svart 13.Januar.2011 (redigert) Skal innrømme at denne båten har prydet bakgrunnen på pc-en min på jobb. Flott sak! 34 er produsert sålangt (før jul). Hvor mange som er solgt i Norge? Det eneste jeg har funnet er dette fra Marex-sjefen: "Vi har fått mange hendvendelser, som forespørsler om å bli agenturer. Men nå er det heller ikke noe bonanza i markedet. Båt nummer 34 er nå under bygging. Flest båter er blitt solgt til Nederland. Danmark kommer på en andrebplass, mens svenskene er den tredje største kunden av 370 ACC. Norge ligger på en sjuende plass" http://www.batliv.com/wip4/detail_print.epl?id=565904 Skal vi da anta at det max er solgt 3-4 båter i det norske markedet? Redigert 13.Januar.2011 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Kurt Børge Svart 13.Januar.2011 Del på Facebook Svart 13.Januar.2011 Hei Ja leste det samme innlegget. Fryktet at antallet solgt i Norge var så lavt som du antyder. Mulig det er lavkonjuktur som er årsaken, men det er jo veldig synd at de ikke greier å selge flere båter. Skal en først svi av 3,5 millioner er det jo endel båter å velge. Mener å huske at store produsenter som BMB har et minimums produksjonskvantum på 200 båter av en modell pr år. Da er det ikke rart at de blir endel billigere enn Marex-en. Er det noen som vet om bedriften benytter seg av lavkostnadsland for å få ned prisen? Håper virkelig at de kommer opp i 30 til 40 båter i året solgt i Norge. Potensialtet bør ligger der siden Draco sin 2000 DC ble produsert i ca 2000 eksemplarer fra start til slutt. Noen som vet om det finnes båtmodeller i Norge idag som selger mer enn 30 båter pr år? kurt Børge Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 13.Januar.2011 Del på Facebook Svart 13.Januar.2011 men etter å ha studert den nærmere så synes jeg båten er utrolig fin. Må nok innrømme jeg også, selv om det sitter langt inne at båten ser faktisk bedre og bedre ut jo mer en studerer den. Mange flotte detaljer i tillegg til at den er praktisk også. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 13.Januar.2011 Del på Facebook Svart 13.Januar.2011 flott båt! desverre har jo mange nordmenn tendens å like de stygge treige baljene, det vi kan kalle båtverdenens van, 0 estetikk, masse plass, trist syn, men hey da får de jo med 6 barn, 8 voksne osv til 400.000 Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 14.Januar.2011 Del på Facebook Svart 14.Januar.2011 (redigert) Må nok innrømme jeg også, selv om det sitter langt inne at båten ser faktisk bedre og bedre ut jo mer en studerer den. /quote] Det hadde jeg ikke trodd vi skulle høre fra deg, Hansi Men hadde du brukt like mange timer som meg på å studere denne skuta, så hadde du vurdert å kjøpe en Den blir bare mer og mer genial jo mer man studerer den ! Dette er et noen grunner: -Hovedstua og byssa er oppe ute i lyset, der hvor folket og utsikten er. -Dollbord rundt hele båten som du nesten kan ta joggeturer rundt om morgenen ! -Aktercabin forblir genialt, så mor og far kan være helt for seg selv -Genial badeplattform med god plass for å nyte solnedgangen på. -Hard/softtop med "rullegardinløsning" Ikke noe nytt, men lettvinn løsning. -Plassen oppå aktercabin er et sted man kan tilbringe dagen i solen, liggende. -Single motorinstallasjon med strak aksel ! Dette er noen av tingene som jeg finner mest genialt. Ikke nødvendigvis banebrytende det, men kombinasjonen av dette... ! Genialt ! Båt for meg er sommer sol og varme (eller skyer vind og regn) men alternativet til denne er en lukket båt, men vi får se ann klimaendringene med åra... Redigert 14.Januar.2011 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 14.Januar.2011 Del på Facebook Svart 14.Januar.2011 Enig at det er en flott båt og for oss som liker akterkabin-løsninger + strak aksel, får den noen ekstra poeng, men over 3 mill....? Da blir plutselig noen trawlere vel så interessante, synes jeg; bla 34 foteren fra Benetau - http://www.klikk.no/motor/baat/article468383.ece - koster vel ca 1 mill mindre. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
KSE Svart 14.Januar.2011 Del på Facebook Svart 14.Januar.2011 Jepp, dette er drømmebåten! Det er nesten ikke til å tro at en akterkabinbåt kan bli så pen. Prisen er imidlertid drøy, og det blir spennende å se hva lillesøsteren kommer på. Honnør til Marex! Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 14.Januar.2011 Del på Facebook Svart 14.Januar.2011 Flott båt, men prisen i Norge blir alt for høy. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 14.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2011 [ Den blir bare mer og mer genial jo mer man studerer den ! Dette er et noen grunner: -Hovedstua og byssa er oppe ute i lyset, der hvor folket og utsikten er. -Dollbord rundt hele båten som du nesten kan ta joggeturer rundt om morgenen ! -Aktercabin forblir genialt, så mor og far kan være helt for seg selv -Genial badeplattform med god plass for å nyte solnedgangen på. -Hard/softtop med "rullegardinløsning" Ikke noe nytt, men lettvinn løsning. -Plassen oppå aktercabin er et sted man kan tilbringe dagen i solen, liggende. -Single motorinstallasjon med strak aksel ! Dette er noen av tingene som jeg finner mest genialt. Ikke nødvendigvis banebrytende det, men kombinasjonen av dette... ! Genialt ! Båt for meg er sommer sol og varme (eller skyer vind og regn) men alternativet til denne er en lukket båt, men vi får se ann klimaendringene med åra... Kunne ikke vært mer enig i dine betraktninger. Og mange av disse egenskapene er videreført fra den så smått geniale Marex Friendship 32, lansert allerede i 1974. Tror nok det er hentet mye inspirasjon fra Friendship'en Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Worry II Svart 14.Januar.2011 Del på Facebook Svart 14.Januar.2011 Det stemmer, Rolf ! Og det er ikke bare Marex 770 og 280 som ble sucsesser etter den. Aller båtprodusenter med respekt for seg selv fulgte etter Friendshipen og Saga 27 med aktercabinløsning og hovedoppholdsrom oppe ute ! Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 14.Januar.2011 Del på Facebook Svart 14.Januar.2011 Marex 370 blir nok for dyr for de fleste men 320 som kommer i 2012 kommer ikke til å koste mer en en ny Baltic. Marex 320 blir nok en større hit i Norge og jeg håper så mange som mulig kjøper denne !! For da blir det en brukt en på meg om 4-5 år Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 14.Januar.2011 Del på Facebook Svart 14.Januar.2011 men 320 som kommer i 2012 kommer ikke til å koste mer en en ny Baltic. Håper du har rett, men jeg har en formening om at den kommer til å ligge over Baltic'en i pris. Byggekvalitet, materialvalg, og prissetting på andre produkter, tilsier høyere pris på Marex'en. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.