Jump to content

Marex 370 - European Motorboat of the Year

Rolf

Recommended Posts

Jeg og madamen hadde en tur oppi 370en på Lillestrøm i fjor. Den er rålekker! Gir veldig kvalitetsfølelse. Og det faktum at man kan plassere 3 barn/voksne i akterkabinen, 2 voksne foran, og fremdeles ha en kabin med 1-1/2 sengeplass til overs er nesten utrolig på en slik størrelse båt. Det finnes mange 42 fotere på markedet som kun har 4 faste sengeplasser..

Men vi er rimelig bestemte på at når vi skal ha "stor" båt (har bare en daycruiser idag), så vil vi ha flybridge og lukket bakvegg. Føler at man får så mye mer ut av de få kvm med grunnflate en båt tilbyr med at det faktisk er nesten en ekstra etasje oppe for soling o.l. Der solsenga på 370en er så har de typiske flybridge båtene en ideell plass for fisking og evt for frokost ute på morgenen.

Drømmebåten er vel en Nord West 420, mens noe litt mer oppnåelig er kanskje en Skorgenes 375/395.

• 3 år senere...

Hmm, håper de da snart kommer med oppgradering av 370ac. 320ac syntes jeg har langt bedre løsninger og stuverom en 370ac.

370 var drømmebåten. Men syntes nesten 320 ble like aktuell etter å vært ombord å sett den bedre utnyttelsen av plassen.

Selgeren på båter på sjøen nevnte at 320 hadde større lagerplass en 370 :eek: Men kan egentlig skjønne det. 370 hadde vel bare noen skuffer under dobbelsengen, 320 hadde et nesten bunnløst stuverom i flere lag. Eller har de kanskje allerede kommet med en oppgradering?

Jara Wynja

• 2 år senere...

Ikke en gang Marex klarer å trylle frem mer stueplass i en 32 foter enn i en 37 foter...

Vi har nå kjøpt en 370 acc 2011 mod, og det er jo en mengde rom der! Har jo hatt Baltic i 10 år med en utrolig stableplass, men motoren er jo da pakket helt inn... ikke bra....

Jeg ser for meg at jeg kommer til å bruke deler av det enorme motorrommet med en 435Hk D6 i midten. Må bare finne på noen trygg måte å feste ekstra gassflaske, grill, bærbart aggregat, mm uten å fylle hele motorrommet... En kjempebåt, og vi gleder oss til å hente den til Påske!

Gratulerer med flott båt Odd, mange av oss som sikler på en slik, eller ev 375 som er lukket. Har selv en 88 modell fra Marex, og en ting de er kjent for er vel å bygge kvalitet.

Ta en titt på denne siden om du ikke har vært der alt.

https://www.facebook.com/Marexklubben/?ref=aymt_homepage_panel

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Takk for det! Vi er 6 så det måtte bli aktercarbin på oss. Ikke aktuell i 2011 pga pris, men nå ble den innenfor.... Vi var kjempefornøyd med Balticen som vi har brukt masse i ti år, men nå var tiden inne til å klinke til! Her er kvaliteten og løsningene+plassen opp noen hakk, ja, men det er jaggu prisen også! Nyere Baltic må fortsatt være mye båt for pengene! La meg si det sånn, vi GLEDER oss til påske!

Joda, Worry! En strak aksel og VP 435Hk D6. Jeg vil ikke ha drev....   Noe som er virkelig nytt med denne er at kraften overføres til trustelager støpt inn i skroget slik at motoren står på gummilabber. Mindre støy og viberasjon, Vår har fått montert helt ny fembladet propell, blir spennende når vi henter den hos Marex 16 April!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...