Lazy Svart 14.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2011 ca 1,8 - 1,9 leste jeg en plass... Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 14.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2011 (redigert) .. men så kommer det jo an på utviklingen i markedet også, hvor mye de kan ta for båten for å få solgt et antall som holder dem levedyktige. Balansegang det der. For dyre så selges for få båter, og for billig så tjener de for lite (eller ingenting). Redigert 14.Januar.2011 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 14.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2011 fineste båten som er laget for familien..... må nok vente til de ringer fra hamar før vi innvisterer i en sånn... Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 14.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2011 er jo ganske stor båt, er 3 mill upris? nyprisen på min lille 32 foter var 2.4. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 14.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2011 ca 1,8 - 1,9 leste jeg en plass... Og det er kanskje utropspris, med alt nødvendig utstyr på plass bikker en da helt sikkert 2 mill og vel så det. Da blir ikke båten noen volumselger her til lands pga prisen. Og det er jo synd. Sitér dette innlegget Link to post
twisterx Svart 15.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2011 Jeg og madamen hadde en tur oppi 370en på Lillestrøm i fjor. Den er rålekker! Gir veldig kvalitetsfølelse. Og det faktum at man kan plassere 3 barn/voksne i akterkabinen, 2 voksne foran, og fremdeles ha en kabin med 1-1/2 sengeplass til overs er nesten utrolig på en slik størrelse båt. Det finnes mange 42 fotere på markedet som kun har 4 faste sengeplasser.. Men vi er rimelig bestemte på at når vi skal ha "stor" båt (har bare en daycruiser idag), så vil vi ha flybridge og lukket bakvegg. Føler at man får så mye mer ut av de få kvm med grunnflate en båt tilbyr med at det faktisk er nesten en ekstra etasje oppe for soling o.l. Der solsenga på 370en er så har de typiske flybridge båtene en ideell plass for fisking og evt for frokost ute på morgenen. Drømmebåten er vel en Nord West 420, mens noe litt mer oppnåelig er kanskje en Skorgenes 375/395. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Marex satser videre med ny 375, uten akterlugar: http://www.batmagasinet.no/artikkel/ny-stor-marex-uten-akterlugar Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Hmm, håper de da snart kommer med oppgradering av 370ac. 320ac syntes jeg har langt bedre løsninger og stuverom en 370ac. 370 var drømmebåten. Men syntes nesten 320 ble like aktuell etter å vært ombord å sett den bedre utnyttelsen av plassen. Selgeren på båter på sjøen nevnte at 320 hadde større lagerplass en 370 Men kan egentlig skjønne det. 370 hadde vel bare noen skuffer under dobbelsengen, 320 hadde et nesten bunnløst stuverom i flere lag. Eller har de kanskje allerede kommet med en oppgradering? Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Odd H Svart 23.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2016 Ikke en gang Marex klarer å trylle frem mer stueplass i en 32 foter enn i en 37 foter... Vi har nå kjøpt en 370 acc 2011 mod, og det er jo en mengde rom der! Har jo hatt Baltic i 10 år med en utrolig stableplass, men motoren er jo da pakket helt inn... ikke bra.... Jeg ser for meg at jeg kommer til å bruke deler av det enorme motorrommet med en 435Hk D6 i midten. Må bare finne på noen trygg måte å feste ekstra gassflaske, grill, bærbart aggregat, mm uten å fylle hele motorrommet... En kjempebåt, og vi gleder oss til å hente den til Påske! Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 23.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2016 Gratulere med flott båt, hytte på vannet den der. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 23.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2016 Gratulerer med flott båt Odd, mange av oss som sikler på en slik, eller ev 375 som er lukket. Har selv en 88 modell fra Marex, og en ting de er kjent for er vel å bygge kvalitet. Ta en titt på denne siden om du ikke har vært der alt. https://www.facebook.com/Marexklubben/?ref=aymt_homepage_panel Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Odd H Svart 23.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2016 Takk for det! Vi er 6 så det måtte bli aktercarbin på oss. Ikke aktuell i 2011 pga pris, men nå ble den innenfor.... Vi var kjempefornøyd med Balticen som vi har brukt masse i ti år, men nå var tiden inne til å klinke til! Her er kvaliteten og løsningene+plassen opp noen hakk, ja, men det er jaggu prisen også! Nyere Baltic må fortsatt være mye båt for pengene! La meg si det sånn, vi GLEDER oss til påske! Sitér dette innlegget Link to post
Nagel Svart 28.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2016 Vi så grundig på en 375 på messen ifjor. Veldig gjennomtenkt båt. Her er det mye som stemmer... gitt at man har finansieringen i orden (det er mye penger), er dette definitivt noe å vurdere. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 29.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2016 Gratulerer med fjordens flotteste båt, Odd H. 375 er også flott, men den kommer vel ikke med aksling ? Sitér dette innlegget Link to post
Odd H Svart 1.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2016 Joda, Worry! En strak aksel og VP 435Hk D6. Jeg vil ikke ha drev.... Noe som er virkelig nytt med denne er at kraften overføres til trustelager støpt inn i skroget slik at motoren står på gummilabber. Mindre støy og viberasjon, Vår har fått montert helt ny fembladet propell, blir spennende når vi henter den hos Marex 16 April! Sitér dette innlegget Link to post
Odd H Svart 1.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2016 Beklager, gikk litt fort her... 375 har jo ikke aktercarbin, så da er det nok drev, selv om jeg ikke vet.... 375 er kjempeflott, men vi er litt mot strømmen, vil ha mest mulig åpen (ikke bakdør) ikke FB, mye sengeplasser, og aksel. Da er det vel bare 370 acc som innfrir for oss... Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 1.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2016 Enig med deg i det. Morgendagens Baltic, på en måte. Bare synd det ikke er laget flere av den. Vi får håpe nybåtsalget tar seg opp i løpet av de neste årene. Marex 320 og 370 er helt suverene båter, synes jeg. Lykke til med valget ! Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 1.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2016 375'n kan leveres både med drev og Aksel. Det er i alle fall hva de sa på Båter i sjøen i september. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Mareno70 Svart 1.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2016 Kan levers med aksel, se motoralternativ http://www.marex.no/no/range_full.php?id=48 Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 1.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2016 Se der, ja. Jeg tok feil, sorry ! Trodde jeg kunne leksa mi, men neida. Tror de må ha gjort om på dette alternativet underveis ? Sitér dette innlegget Link to post
Odd H Svart 2.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2016 Ja, Worry. synd det ikke ble solgt flere i Norge. Vi fikk beskjed om at de har solgt 10-12 i Norge siden 2009, det er jo veldig lite, De har solgt ganske bra til utlandet, Ble nok litt dyr dessverre.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.