Jump to content

Noen som ror mye (som trening)?

Pam65

Recommended Posts

Er det noen som har erfaringer og tips å dele om roing? Nå tenker jeg på å ro med moderne utstyr som glidesete etc., og da blir roing bra trening for veldig mye av kroppen + bra forbrenning. www.row.nu har noen fine båter, men jeg lurer på å å kjøpe sete/utrigger og montere i en Askeladden 14 fot jeg har liggende. Å ro den båten med vanlige årer sittende på en tofte er også fint, men det blir ikke mye trening...

Guttungen har vært med i roklubb, og jeg vil foreslå at du ser om du har det i nærheten. Man kan selvsagt dumpe ned på setet og ro iveg, men det er MYE teknikk involvert hvis man skal gjøre det riktig og hente ut alt av bevegelsen.

Har du en roklubb som kjører litt mosjonstrening kan det være du får veldig mye ut av å være med på noen treninger.

Husker blandt annet at det var mye snakk om utforming av åreblader osv, og at man kunne ødelegge rygg osv hvis man brukte for store åreblader ift styrke og teknikk. Nå var dette junior-roing, men jeg antar at en halvstiv 40-åring som meg sikkert hadde klart å ødelegge noe i kombinasjon utrent og overmodig :cool:.

Skal du tusle rundt uten å bli varm i trøya går det sikker greit, men som med alt annet er det gjerne morsommere når man behersker teknikken.

Kontakt eventuelt Svein Thøgersen i Sarpsborg Roklubb. Han importerer og selger en veldig fin "treningsrobåt" med moderne rigg, men som har høyt fribord og ser ut som ei langsmal jolle akkurat som de du linker til. Har sett han har ro med den, og den går veldig fint. Tåler sjø. Han bor 2 minutter unna Tunevannet hvor roklubben har sitt klubbhus, så du får garantert prøvero båten hvis du har lyst. Han var ivrig etter å låne ut til oss "ro-fedre" hvis vi ville teste.

Redigert av Honduras (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...