Jump to content

London Boat Show: 1 eller 2 dager?

bavariaeier

Recommended Posts

• 3 uker senere...
  • 11 måneder senere...
  • 2 år senere...

Besökte London Boat Show i går.

Har varit där några gånger tidigare, senast 2010 och 2011.

Den stora behållningen med denna mässan har varit den massiva närvaron från de framför allt brittiska prestige-tillverkarna av premium motorbåtar. Men marknads-situationen har givetvis satt sina spår. Deltagandet från svenska och norska varv var denna gång bortblåst, och även t ex Azimut hade dragit sig tillbaka.

1389272267.jpg

Kvar fanns de klassiska mastodontmontrarna med Sunseeker (9 båtar) och Princess (10 båtar). Störst på inomhusmässan denna gång var en Princess 88. Impressing lyx att bli visad runt där kan jag säga! Fairline hade 9 båtar på display upp til 78 fot tror jag att det var, men deras monter var något mindre iögonenfallande denna gång.

2014-01-0608__london___img_2802.jpg

Uppskattade att det var uppåt 50 personer i tjänst i vardera montrarna för Sunseeker, Princess och Fairline. Herrarna i mörka kostymer och tjejerna i matchande mässdress och med gemensam 'company' färg på läppstiftet... Alla med ett beundransvärt och outtröttligt vänligt smile trots att det sannolikt inte direkt ramlade in order. Princess 'broschyr' är en inbunden bok på 178 sidor i nästan A3 format.

2014-01-0608___london___b_img_2835.jpg

Man har numera hela mässan i den ena mastodontiska sidohallen mot tidigare det dubbla.

Besökar-antalet var dock inte så dåligt, speciellt med tanke på att det var mitt i veckan, men borta var dom långa köerna för att få titta in i 'the big boats'.

Det känns tyvärr alltmer ovisst om båtbranchen skall orka komma tillbaka inom rimlig tid.

:pray: :pray: :pray:

Redigert av ebonita (see edit history)

Careka:

Inte mycket segelbåtar där nej.

Om Du ser på planen ovan så är segelbåtsutställarna utmärkta med rosa färg.

Det var mest lite tyska märken ss Bavaria och Hanse. Så såg jag en 28 fot trailerbar trimaran, men jag noterade inte tillverkaren.

Och inte heller utrustning var något stort nummer.

På den avdelningen är ju Mets i Amsterdam oslagbar!

Tyvärr måste jag säga att man uppenbarligen tvingats ta in en massa ovidkommande skräputställare som utfyllnad.

Redigert av ebonita (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...