Penta 30 Startet 14.Januar.2011 Del på Facebook Startet 14.Januar.2011 Legger ut litt om vinter prosjektet mitt. Noe av det som trenger oppdatering er motor rommet og cabinen fremme. Motor ble heist ut kort tid etter att båten kom hjem på tunet. Der etter var det å ribbe kabinen for gammel skay som ikke var noe serlig pent utført av tidligere eier. Toalett rommet blir revet og for å utvide det. Så var det å ta turen til Maritim å handle Sitér dette innlegget Viksund 310 St Cruz Link to post
TrondT Svart 15.Januar.2011 Del på Facebook Svart 15.Januar.2011 Er det med eller uten ac? TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Penta 30 Svart 15.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2011 Nei ingen akterkabin. Men lager 4 senge plasser fremme. Sitér dette innlegget Viksund 310 St Cruz Link to post
Amorøsa Svart 15.Januar.2011 Del på Facebook Svart 15.Januar.2011 Lykke til ! Sitér dette innlegget Link to post
Penta 30 Svart 17.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 Da er den gamle diesel tanken fjerna,(måtte parteres med bajonett sag) og varmtvans tanken passer perfekt. Vanntanken blir flytta frem under dørken i kabinen. Her er det plass til en 70 liters tank. På fylling har eg flytta frem i tau luka. Skilsøen er kjent for å vere rank har derfor valgt å plasere diesel tankene ut i siden. Har difor laga 2 diesel tanker på 120 og 90 liter som eg har plasert ut i siden. Sitér dette innlegget Viksund 310 St Cruz Link to post
Frittalande Svart 21.Januar.2011 Del på Facebook Svart 21.Januar.2011 Ser fram til oppdateringar om prosjektet. Held på med eit liknande prosjekt sjølv, men det går trått så lenge det er 264 km mellom meg og båten.. Spørsmål; kvifor flyttar du dieseltankane ut på sida? Vil ikkje dette medføre slagside? Sitér dette innlegget Evrybody can be tough.... .........in a distance..! -FDU2- Link to post
Geir Svart 22.Januar.2011 Del på Facebook Svart 22.Januar.2011 Har samlet en del bilder av Skilsø 750. Noen av bildene er fra egen båt og oppgradering av denne, noen av bildene har jeg kopiert fra salgsannonser på finn.no. Bildene finner du her. Geir Sitér dette innlegget Link to post
Penta 30 Svart 22.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2011 Som kjent er Skilsøen kjent for å være rank... Noe av grunnen er att båten er ganske smal og høy, og når all vekten er plasert høyt oppe i midten av båten så hjelper ikke dette på stabiliteten. Har studert biledsamlingen din mye etter tips Geir Sitér dette innlegget Viksund 310 St Cruz Link to post
Frittalande Svart 24.Januar.2011 Del på Facebook Svart 24.Januar.2011 Blir spennande å sjå korleis båten din vil oppføre seg på sjøen igjen. På mi side ser eg ikkje heilt poenget med å ta tyngdepunktet vekk frå midten. At tyngdepunktet bør vere lavt; ja, men ikkje av midten.. Kven var det som forhandla den trekanta vanntanken du hadde i baugen? Sitér dette innlegget Evrybody can be tough.... .........in a distance..! -FDU2- Link to post
Slagskibet Svart 24.Januar.2011 Del på Facebook Svart 24.Januar.2011 Jeg har sett Skilsø 750 med delte dieseltanker, det har ikke imponert meg når en ser de ved stilleligge. Min er fabrikksbygd og har dieseltanken ved nedgangen til forlugar. Vanntanken ligger akterut på bb side og septik tanken ligger under førerposisjonen (under dørken). Det idelle tror jeg hadde vært å la septik og vanntanken bytte plass. "Problemet" med slagside er der ved tom septik og fullvanntank og en person i bb førerstol. Men over 8-9 knop så tar trimplanene seg av det problemet. Jeg bruker septiktanken for å redusere slagsiden på dagsturer med lav fart. Jeg tror ikke plassering av vanntanken vil avhjelpe på rankheten du snakker om. Båten er for stiv i utgangspunktet. Lær deg å leve med det. Sitér dette innlegget Link to post
Penta 30 Svart 24.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2011 (redigert) Baug tanken kjøpte eg av Plastinvent A/S Venter ikkje mirakler etter å flytte tankene men håper att det ikkje blir noe verre heller. Redigert 24.Januar.2011 av Penta 30 (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund 310 St Cruz Link to post
Penta 30 Svart 24.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2011 Liming av skrogisolasjon og skai etter å ha demontert vinduene. Det ble for omfattende å rive bak veggen så den limer eg 4mm teak plater på. Ny plate mot tauluka i bauen. Et Hel..v. og tilpasse. Sitér dette innlegget Viksund 310 St Cruz Link to post
Frittalande Svart 25.Januar.2011 Del på Facebook Svart 25.Januar.2011 okey, okey. Min er også av den fabrikkbygde typen, med ein enkel dieseltank ved nedgang til salong, samt vanntank akter på bb side, men dog utan septik. Ser ut for at du gjer eit flott arbeid du gjer med skaien i Salongen! Har du planar om å renovere/evt bygge om på bro også? Sitér dette innlegget Evrybody can be tough.... .........in a distance..! -FDU2- Link to post
Penta 30 Svart 25.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar.2011 Takk for det Nye puter/stoler for to år siden,ny pentry i fjord vinter samt da slipte og lakket eg dørk platene.' Sitér dette innlegget Viksund 310 St Cruz Link to post
Frittalande Svart 29.Januar.2011 Del på Facebook Svart 29.Januar.2011 hehh.. Fornuftig bruk av stova;) Flott arbeid igjen mr. Har du olja eller lakka pentyet? - Det var så blankt i finishen;) Sitér dette innlegget Evrybody can be tough.... .........in a distance..! -FDU2- Link to post
Arild81 Svart 29.Januar.2011 Del på Facebook Svart 29.Januar.2011 Takk for det Nye puter/stoler for to år siden,ny pentry i fjord vinter samt da slipte og lakket eg dørk platene.' har du bilde av dørkplatene? type dørkplater er det? Og hva brukte du på de? Pentry ble veldig fint Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 30.Januar.2011 Del på Facebook Svart 30.Januar.2011 Konstruerte om litt på min "pantry" Synes det ble veldig greit:-) Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Penta 30 Svart 30.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2011 Liker vasken med gassbrennerene. Slipte dørkplatene med bonnsliper og oljet de med Jotun clipper 1 og 7 lag med lakk (clipper 2) Teaken som eg lakker til cabinen i år bruker eg 3 stjernes gulv lakk (Blank). Den er noe billigere en Clipper lakken og resultatet ble like bra. Sitér dette innlegget Viksund 310 St Cruz Link to post
Arild81 Svart 30.Januar.2011 Del på Facebook Svart 30.Januar.2011 Flott :) Er det ekte teakdørk eller er det teakfinér? Sitér dette innlegget Link to post
Penta 30 Svart 30.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2011 Flott :) Er det ekte teakdørk eller er det teakfinér? Det er teakfiner så det er ikke mye å slipe på. Sitér dette innlegget Viksund 310 St Cruz Link to post
Frittalande Svart 31.Januar.2011 Del på Facebook Svart 31.Januar.2011 Eit par kjappe spørsmål om badet; - Kor mykje utvidar du badet med (i forhold til beresøyla i enden av fremre skottplate)? - Får du plass til dusj inne på badet? - Då i retning av ca dette prosjektet:Link Sitér dette innlegget Evrybody can be tough.... .........in a distance..! -FDU2- Link to post
Penta 30 Svart 31.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2011 (redigert) Eit par kjappe spørsmål om badet; - Kor mykje utvidar du badet med (i forhold til beresøyla i enden av fremre skottplate)? - Får du plass til dusj inne på badet? - Då i retning av ca dette prosjektet:Link Har fjerna kleskapet som var ca 200mm og fløtta veggen frem til sete. Denne veggen er ca 1100mm fra innsida av fenderlista og ut. Og som du ser på bilde kommer da veggen med døra ca 100mm fra lista til opningen ut. Du kan se på bildet under der som skapet sto før. Dusj er det ikkje plass til. Redigert 31.Januar.2011 av Penta 30 (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund 310 St Cruz Link to post
Frittalande Svart 1.Februar.2011 Del på Facebook Svart 1.Februar.2011 (redigert) Blir no bra størrelse på badet då. Mulighet for stuveplass også på badet. Blir kjekt å sjå det endelege utfallet av prosjektet. Tenkte litt på dette i natt; at det hadde (for min del, eg har lyst på dusj i båten) muligens gått å forlenge badet i akterkant, ved å knipe inn på plassen under styrekonsoll ved å ta i bruk plassen under dørken der. Men korvidt der er praktisk/mulig (der er ein aluminiums stender/list under dørken)er heller eit tankespørsmål. Har heller ikkje rekna på kor mykje plass ein i tilfelle må ta/kor mykje av dei ca 65 cm som er tigjengelege.. Får tenkje meir på det etter kvart som tida går.. /H Redigert 1.Februar.2011 av Frittalande (see edit history) Sitér dette innlegget Evrybody can be tough.... .........in a distance..! -FDU2- Link to post
Anniken Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Hei, hvordan går det her? Det ser veldig bra ut så langt! Sitér dette innlegget Link to post
Penta 30 Svart 20.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2011 Endelig ferdig med taket Montert led spotter med dimmer. 80cm seng på styrbor side. Sitér dette innlegget Viksund 310 St Cruz Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.