skibsplast ohoi Svart 20.Februar.2011 Del på Facebook Svart 20.Februar.2011 Flott arbeid du gjør. Slagskibet hadde en meget god tråd om sin oppgradering av Skilsø 750. Det er en av de mest underholdende trådene jeg har lest på Båtplassen. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Penta 30 Svart 20.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2011 Flott arbeid du gjør. Slagskibet hadde en meget god tråd om sin oppgradering av Skilsø 750. Det er en av de mest underholdende trådene jeg har lest på Båtplassen. Takk for det Ja begynner endelig å se enden på prosjektet. Motoren skal lakkes denne uken og kansje inn til helgen. Intresang tråd du kom med. Sitér dette innlegget Viksund 310 St Cruz Link to post
Penta 30 Svart 5.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 Da var motoren endelig klar for innstalasjon. Ny turbo. Ny simmering på veiv. Ny dynamo Eksos manifoyl sveis etter tæring og maskinert. Renset kjølesystemet. Og et strøk ny maling. Sitér dette innlegget Viksund 310 St Cruz Link to post
Haba Svart 5.Mars.2011 Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 " "80cm seng på styrbor side." Pent arbeid du gjør. Hvilken dimensjon har du på planken du bruker i ramma til senga ? Sitér dette innlegget Link to post
Penta 30 Svart 15.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 " "80cm seng på styrbor side." Pent arbeid du gjør. Hvilken dimensjon har du på planken du bruker i ramma til senga ? Eg brukte 1.5"X 3" i ramma på sengen. Trur det skulle holde. Sitér dette innlegget Viksund 310 St Cruz Link to post
Penta 30 Svart 15.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 Da var motoren på plass og prøve kjørt. Alt virker som det skal, men lekker litt på eksos slangen inn til vannlåsen. Eg må skifte slange klemmene til noen kraftigere. Sitér dette innlegget Viksund 310 St Cruz Link to post
pipp Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 Ser ryddig ut Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 Type isolering er det du har brukt i motorrommet? Sitér dette innlegget Link to post
Anniken Svart 16.Mars.2011 Del på Facebook Svart 16.Mars.2011 Dette ser veldig bra ut, både fremme og nede i motorrommet!! Sitér dette innlegget Link to post
Penta 30 Svart 18.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2011 Type isolering er det du har brukt i motorrommet? Har brukt samme støy matter som blir brukt på diesel drevne brannmoduler offshore. Og perforerte rustfrie plater utenpå. Sitér dette innlegget Viksund 310 St Cruz Link to post
Arild81 Svart 19.Mars.2011 Del på Facebook Svart 19.Mars.2011 Hvor kan dette kjøpes? Sitér dette innlegget Link to post
Penta 30 Svart 19.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2011 Hvor kan dette kjøpes? Ikke sikker for eg fikk noen rester fra jobben. Sitér dette innlegget Viksund 310 St Cruz Link to post
Penta 30 Svart 26.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2011 I dag skal endelig vinduene i for kabinen monteres. Sitér dette innlegget Viksund 310 St Cruz Link to post
TrondT Svart 26.Mars.2011 Del på Facebook Svart 26.Mars.2011 Dette ser jo flott ut :-) TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Penta 30 Svart 27.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2011 I dag skal endelig vinduene i for kabinen monteres. Var heldig med været. I dag kom det 5cm med snø. Måtte til slutt ringe til Skilsø verftet for å få tak i riktig pakning etter å ha prøvd mangen glassmestere og båt utstyrs levrandører. Skilsø bruker vinduer fra http://www.ertec.no/88/fritidsbat så de var bejelpelig med riktig pakning. No er det endelig tett. Sitér dette innlegget Viksund 310 St Cruz Link to post
TrondT Svart 27.Mars.2011 Del på Facebook Svart 27.Mars.2011 Skal du trekke om putene i forkabinen? TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Penta 30 Svart 27.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2011 Skal du trekke om putene i forkabinen? TrondT Ja tar de sikkert til neste sesong. Sitér dette innlegget Viksund 310 St Cruz Link to post
Penta 30 Svart 27.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2011 Skal du trekke om putene i forkabinen? TrondT Nye puter hadde vert kronen på verket Sitér dette innlegget Viksund 310 St Cruz Link to post
Penta 30 Svart 11.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2011 Slik ble toalettet Sjøsatte på lørdag så no er alt klart til påske. Sitér dette innlegget Viksund 310 St Cruz Link to post
willykn Svart 10.Februar.2013 Del på Facebook Svart 10.Februar.2013 Hei Skal selv til med omtrekk av forkabinen på min Skilsø 750 cc, jeg ser at for å få orden på taket, må det lages plater, som igjen trekkes med duk. Jeg er derfor innteressert i å komme i kontakt med noen som har gjort dette, og som kanskje har mal til slike plater liggende. Kap. Willy fra vestlandet Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 30.Desember.2013 Del på Facebook Svart 30.Desember.2013 Jeg overtok denne godt bevarte båten i slutten av august, har gjort noen små oppgraderinger. Føler det er min plikt å poste bilder og holde liv i både tråd og båt. Skal fortsette å stelle godt med den, så håper jeg den gir meg mange problemfrie turer. Den har faktisk samme fødselsår som skipper´n. Det tok jeg meg av :) Farge Kapteins blå, om jeg ikke husker feil. Meget fornøyd, føles veldig bra å fornye de orginale trekka. Skumgummin under var hel og inntakt. På hardtoppen midt i synsfeltet fra styreposisjon var det montert en lyskaster, (se side1) denne er fjernet og erstatter med en luftehatt. Utvidelse av hull med stikksag måtte til. Sett innenfra, satt også på en ledlampe der strømmen til lyskastern kom utifra. Ferdig resultat, nå har jeg full sikt! Det sortlakkerte stålpanelet var flassete og mindre pent, har dessverre ikke et før bilde, pusset det ned og lagde "sliperiper" 5-6 lag med matt klarlakk. Ikke montert ennå, derfor skeivt ;) Barskt! En batterimonitor fikk også plass. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Seaward Svart 15.Juni.2014 Del på Facebook Svart 15.Juni.2014 Hei. Vet du hva slags propell som sitter på den? Har lik båt og motor, men tror min har for stor vridning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.