MajorAndy Startet 16.Januar.2011 Del på Facebook Startet 16.Januar.2011 Vi planlægger at vise en større del af familien det smukke Bohuslän til sommer. Planen er, at vi sejler op og herefter kommer der yderligere famile (søster, svoger, mor, fætre - i alt 4-6 personer)op med bil. I den uges tid vi er sammen er det planen at bo på et hotel og bruge båden som udflugts-fartøj. Det vil sige, at vi flytter ind på hotellet og kun bruger båden til dagsture. Men da det er i juli måned, så kender vi jo alle plads-situationen på svenskekysten og vi har ikke lyst til at komme hjem efter en dag på søen og skulle lede efter plads når vi kommer hjem. Vi leder derfor efter et godt hotel mellem Göteborg og Smögen (cirka). Gerne lidt "lyxigt" som de siger i Sverige... Det skal ligge i et hyggeligt miljø med lidt liv. Altså IKKE et feriecenter i en moderne marina langt fra en by. Hotellet skal ligge i gå-afstand fra en havn - og: Der skal være mulighed for en reserveret bryggeplads - altså en plads som vi kan forlade om formiddagen og komme tilbage til om eftermiddagen/aftenen. Er der nogen her, der kender noget, der kunne svare på beskrivelsen? Så hører jeg meget gerne fra jer!! Andy og familie Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Januar.2011 Del på Facebook Svart 16.Januar.2011 Bjørholmen kanskje? Ligger sett syd for Mollösund. Kan hende Pernilla og Peter kan fikse noe i Marstrand. Kanskje er det mulig å leie en at ferie leilighetene på Bohus Malmön? Sitér dette innlegget Link to post
Conrad Svart 16.Januar.2011 Del på Facebook Svart 16.Januar.2011 Umiddelbart er det 2 alternativer jeg kommer på: - Hotellet i Fiskebäckkil Husker ikke hva det heter, men det logger flott til i en nydelig liten by alternativt; - Grand Hotel, Marstrand God sommer! Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 16.Januar.2011 Del på Facebook Svart 16.Januar.2011 Stenungsund Yacht senter http://www.stenungsbaden.se/ Har ikke vært der, men tenkte på det under "oppet varv" i år. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
MajorAndy Svart 16.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2011 Tak for flere gode tips. Björholmen virker lidt isoleret - er der nogen, der kender stedet? Fiskebäckskil ligger jo godt og hotellet ligger fint. Har nogen erfaringer med det? Stenungsund ligger lidt langt væk fra alting. Bohus Malmön kender jeg slet ikke. Det må undersøges.. Flere tips? andy Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Januar.2011 Del på Facebook Svart 16.Januar.2011 (redigert) Tak for flere gode tips. Björholmen virker lidt isoleret - er der nogen, der kender stedet? Fiskebäckskil ligger jo godt og hotellet ligger fint. Har nogen erfaringer med det? Stenungsund ligger lidt langt væk fra alting. Bohus Malmön kender jeg slet ikke. Det må undersøges.. Flere tips? andy Bjørholmen ligger 15 minutter fra Molløsund. En liten perle av en havn som er rolig og som har et trivelig hotell med en god restaurant. Man går inn Strömsund. Ikke fortell for mange om stedet - det er en av disse perlene som ligger rett ved "E6" og som er deilig å komme til. Vi går alltid dit hotellet er ikke utforsket - vi har jo "huset" med oss. HVA! kjenner dere ikke BohusMalmön? det er et riktig deilig sted. Flotte strender - flott å jogge - et herlig familiedrevet bakeri med deilige kaker og brød hver morgen (oppe ved minigolfbanen) en sjarmerende butikk med minimalt utvalg - og 3 gode restauranter og en helt ok pizzeria. Og nå ca 50 nybygde feriehus der det gamle verftet lå. Nås med bil og båt. Og har mange flotte uthavner rett ved. Bla en av våre favoritthavner - Näverkärrskile med 2 eller 3 SXK bøyer og flotte turstier på land. Om noen av husene er til leie vet jeg ikke - men det finnes et pensjonat der også - http://www.bohus-malmon.se/Pensionat.htm. Det er vel ganske langt fra luksus utifra det jeg har sett på morgenjoggen forbi der noen ganger. Det ser ut til at pensonatet har stugor også : http://www.bohus-malmon.se/res/pdf/stughemsida.pdf Det er også hotell og pensjonat på Gullholmen. Redigert 16.Januar.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 17.Januar.2011 Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 Salt & Sill. Sitér dette innlegget Link to post
joshua Svart 17.Januar.2011 Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 - Hotellet i Fiskebäckkil Husker ikke hva det heter, men det logger flott til i en nydelig liten by Gullmarstrand heter det. Sitér dette innlegget Link to post
Lagavulin Svart 17.Januar.2011 Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 (redigert) Der skal være mulighed for en reserveret bryggeplads - altså en plads som vi kan forlade om formiddagen og komme tilbage til om eftermiddagen/aftenen. På www.dockspot.com, kan du forhåndsbestille plass, opptil 8 netter ser det ut til. Ser at Björholmen og Bohus-Malmön er steder man kan booke. Redigert 17.Januar.2011 av Lagavulin (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Bitteliten Svart 17.Januar.2011 Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 Salt&Sill tenkte jeg ikke på. Vi var innom der i fjor sommer - bare for å gjøre oss kjent i havnen. Det er en hyggelig havn rett N i Marstrandfjorden. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 17.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 På www.dockspot.com, kan du forhåndsbestille plass, opptil 8 netter ser det ut til. Ja, det har jeg tænkt på. Men kan det løses? Jeg tænker på, at jeg jo godt vil forlade pladsen om formiddagen for så at komme tilbage senere. Pladsen vil så fremstå som reserveret, men kan man ikke forestille sig, at naboerne vil komme og gå i løbet af dagen og når jeg så kommer tilbage, så er der to fire meter brede både på hver side og ikke længere plads nok til mig? Det tror jeg i hvert fald ville være en risko i Mollösund fx. Klädesholmen er også et godt alternativ, men lige nu tror jeg, at jeg vil forsøge i Fiskebäckskil. Der er kort til alting: Lysekil, Gullholmen, Smögen, Strömmarna, Kärringön og naturligvis Nord West :-) Andy Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.Januar.2011 Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 Båtplass ville jeg avtalt med hotellet. Du er sikkert ikke den eneste som har behov for rom og plass Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 18.Januar.2011 Del på Facebook Svart 18.Januar.2011 Prøv det maleriske stedet Hotel Fars Hatt i Kungälv med egen brygge og i skyggen av Bohus Festning. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.