Enzo Startet 16.Januar.2011 Del på Facebook Startet 16.Januar.2011 Jeg har ikke benyttet GRIB filer mer enn å teste Ugrib en gang eller to. Er det noen som vet om man kan hente de inn i kartprogram som ikke koster allverdens, og i tilfelle et aktuelt kartprogram må det være mulig å få kart for det meste av verden til det uten av det koster skjorta. Jeg har flere som har tilbudt meg gratis Cmap kartprogram med gratis kart for hele verden men det er vel ikke akkurat lovlig og kan vel heller ikke kombineres med værfiler ? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 16.Januar.2011 Del på Facebook Svart 16.Januar.2011 OpenCPN Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 16.Januar.2011 Del på Facebook Svart 16.Januar.2011 Max sea kan vise overlay med grib filer. Sitér dette innlegget Link to post
mingebretsen Svart 16.Januar.2011 Del på Facebook Svart 16.Januar.2011 Vet om mange som er fornøyd med Open CPN. Jeg bruker selv MaxSea. Dette koster riktignok mer en Open CPN, men har også noen flere funksjoner. Cmap kart som du nevnte er jo bare kartfilene, så sant kartleseren du bruker også kan lese grib filene fungerer det bra. Når jeg var på langtur endte jeg alikevell nesten altid opp med å bare bruke grib programmet man får gratis fra grib.us. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 17.Januar.2011 Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 Det med at maxsea viser grib opp ned er en bug i en av versjonene 10.x.x, løses ved å bytte til nyere versjon. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 17.Januar.2011 Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 Jeg er veldig fornøyd med Open CPN. Jeg har brukt den til Shetlandsturen på en nettbook som går veldig strømsparende rett mot 12V (uten inverter) og fikk den å virke med GPS, AIS og Ugrib samtidig. Helt topp det. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Enzo Svart 17.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 OpenCNP ja , skal sjekke det ut. hvor kjøper man dette , googlet men ble ikke klokere. Og kart til dette, er det kostbart ? Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 17.Januar.2011 Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 OpenCPN er (som navnet antyder) gratis. Bruker Cmap. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Frøken Fryd Svart 17.Januar.2011 Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 Se denne tråden Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 17.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 Takktakk da har jeg fått hjelp Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.