Jump to content

Vhf kurs i Holmestrand? Skal vi arrangere det?


M/S Bastard

Recommended Posts

Ser av tråden "baatplassen.no medlemstreff - fagkvelder?" at det er gehør for Vhf kurs bla.

 

Jeg kunne tenkt meg og tatt Vhf + båtførerbevis!

Finns det noen i Holmestrand og omegn som kunne tenkt seg dette, og som evt. vil være med og arrangere et sånt opplegg i løpet av vinteren?

 

Jeg er medlem i Holmestrand båtforening og det vil da være mulighet for og leie Båtforeningens hus i Holmestrand :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hei Bastard,

 

Dette klinger som en veldig god ide: "ta fatt i saken, og gjør noe med den!"

 

Jeg regner med at du kjenner til oversikten over godkjente kursarrangører, med å kontakte noen i nærheten kan det jo være at dere finner frem til en god måte å gjøre det på.

 

http://www.maritimradio.no/radioinspeksjon...kursholdere.htm

 

Lykke til!

 

mvh

Poseidon

(Som begynner VHF-kurs i Lundsvågen Båtforening, Stavanger torsdag 14.10.)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Ja, hei Poseidon!

Fant også ut at man like gjerne kan dra i gang noe sjøl, da det passer meg dårlig og reise utenbys.

Ja, jeg regnet med det. Men du må bare passe på å benytte en kursholder som er godkjent  -  ellers kan du få noen formelle overraskelser når det kommer til eksamen....

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Fant også ut at man like gjerne kan dra i gang noe sjøl, da det passer meg dårlig og reise utenbys.

 

Så får vi se om det skjer noe her etterhvert :smiley:

Stå på her bastard30000. Send ut noen flygeblad i båtforeningen og eller rundt i havna.

Når du har nok deltagere kan du bare levere listen til Sjøassistanse eller til AOF så tar de seg av resten.

Vi skal ha VHF kurs nå i starten på januar.

Båtførerprøven som er fulltegnet starter nå i midten av oktober. (Neste kurs er også snart fullt.)

Båtforening med 230 medlemmer og ca 1000 fastboende. (23% er medlem :yesnod:)

Link to post
Share on other sites

............ kursholder som er godkjent  -  ellers kan du få noen formelle overraskelser når det kommer til eksamen....

Betyr det egentlig noe på hvilken måte en tilegner seg kunnskapen??

 

Både VHF og båtførerbeviset kan en vel lese seg til selv, og melde seg opp til eksamen. En godkjent kursholder er vel strengt tatt overflødig. Men jeg ser selvfølgelig fordelen med å kurse seg hos en som virkelig vet hva han snakker om. Noe mer jobb å bare lese selv, men ingen umulighet  :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg får svare med et 'nja' jeg også.  Når det gjelder VHF så kontakter en nærmeste radioinspeksjon. For å få avlagt Båtførerprøven, så må en jo finne en godkjent sensor eller kursholder selvfølgelig.

 

Vi er vel egentlig enige alle sammen, men det når jeg leste Poseidons svar, så kunne det forstås slik at en måtte gå på et godkjent kurs for å kunne ta eksamen.

 

Lykke til i alle fall i Holmestrand  :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Jeg får svare med et 'nja' jeg også.  Når det gjelder VHF så kontakter en nærmeste radioinspeksjon. For å få avlagt Båtførerprøven, så må en jo finne en godkjent sensor eller kursholder selvfølgelig.

 

Vi er vel egentlig enige alle sammen, men det når jeg leste Poseidons svar, så kunne det forstås slik at en måtte gå på et godkjent kurs for å kunne ta eksamen.

 

Lykke til i alle fall i Holmestrand  :yesnod:

For å rydde opp litt:

 

VHF-prøven avlegges for sensor fra Telenor. Når jeg holder kurs kontakter jeg sensor i god tid og avtaler tidspunkt for prøven. Etter mange år i bransjen kjenner de meg, og jeg får ingen kritiske spørsmål mht hvordan undervisning er gjennomført, hvor mange timer som er brukt, osv...

 

Ja, VHF-prøven kan avlegges som privatist hos Telenor,  men har man gått kurs så skal kursholderen pr. definisjon være forhåndsgodkjent   -   spør meg ikke om logikken  :wink:

 

For båtføreren avlegges prøven for en autorisert eksaminator, en som etter søknad er godkjent av Sjøfartsdirektoratet. Også her kan man gå opp som privatist.

 

Klarte jeg å uttrykke meg ryddigere nå?

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...