Jump to content

håndholdt VHF; nettbutikker, pris, specs, kvalitet?

Kaimor

Recommended Posts

Seatronic i Moss, men sikkert hvilken som helst seriøs forhandler.

Hold deg unna de aller billigste merkene - er mange ganger en grunn til at de er billige, i alle fall om det er den bærbare som er din hovedradio.

Kjøp for all del en med minst 5,helst 6 watt`s utgangsefekt, og kansje gjerne en med DSC også, de kommer nå på bærbare.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Denne er jeg veldig fornøyd med.

http://seatronic.no/vhf-handholdt-vhf-c-47_201/cobra-hh475-p-1516

Den har mulighet til å spoletilbake de 20 siste sek.

Cobra Exclusive Rewind-Say-Again™

Ett knapptryck tillåter användaren att spela upp de senaste 20 sekundernas VHF-trafik.

og kan benyttes som "øreplugg" for telefonen.

MicroBlueTM

Bluetooth® . Koppla enkelt ihop mobiltelefonen med VHF-radion och uttnyttja den unika brusdämpande mikrofonen.

Jeg har Cobra (kjøpte det etter å ha sett hvordan barnas billige walkie-talkie overlevde det meste), men Cobra har ikke verdens beste rykte.

I UK lærte jeg at grunnen til at de ofte kommer i two-pack er at i alle fall en skal virke.

Min fungerer utmerket, den er også vanntett så den brukes til det jeg kjøpte den til å ha i gummijolla.

Jeg har stadig vekk vært så lat at jeg står i cockpit med den og snakker med broer og sluser, shipmate'en er inne.

Skal du ha noe å stole på er det vel bare ICOM som gjelder.

Ole

Ole
S/Y Algol

Jeg ville anbefalt enten Icom (Har M71 selv), eller Standard horizon som vant en av testene i Yachting Monthly nylig. Standard Horizon er teknisk sett absolutt likeverdig hvis ikke bedre en Icom.

Sjekk prisene her: www.cactusnav.com (Har god erfaring fra denne engelsek nettbutikken.)

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...