Jump to content

Strømladning på Yamaha 9,9 Sport.

GøyPåHavet

Recommended Posts

Hei! Jeg fikk stereoanlegg i bursdagsgave til summerfunnen min. Motoren er en Yamaha 9,9 Sport, og etter det jeg leser i bruksanvisningen er der ikke lader til batteri på motoren. Dette er ekstra utsyr. Noen som vet delenummer eller hvor jeg kan bestille en slik del til motoren, slik at jeg kan lade batteriet mens motoren går?

På forhånd takk :smiley:

En Yamahaforhandler vet hva du snakker om når du ringer.

Ut fra min erfaring er det slett ikke sikkert. Kjøpte i sin tid en "regulator" for en Yamaha hos merkeforhandler, ut fra prisen var det ingen grunn til å tro at det var annet enn en meget avansert sådan..

Viste seg å være bare en enkel likeretter, det oppdaget jeg etter at en mobil til 30k var svidd av... (var på 80-tallet dette)

Strøm fra Yamaha 9.9/15hk 1999 modell?

Guest Kaptein Fredrik

Jeg ville ikke køddet med det elektriske på motoren, hvis du ikke vet hva du driver med. Og siden du spør antar jeg at du ikke har så mye kunnskap om dette. Det kan bli fort mye dyrere enn forventet!

Hvorfor ikke ha noe solcellepanel? Så kan båtens batteri lade mens båten står i havn :thumbsup:

Var nettopp i båten og målte strømforbruket med shunt-amperemeter (Odelco).

Bilstereo m/ 4 høyttalere som de du beskriver.

Radio alene på relativt høyt volumnivå trekker 0.6 A,

CD-spiller trekker 1.4 A, på lavere nivå trekker CD-spilleren omlag 1 A.

Som du ser over så trekker ikke en bilstereo allverdens mye strøm. Så med et batteri på 60-70Ah så kan du trygt spille ett døgn sammenhengende før du trenger lading. Tipper det burde holde?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Guest Kaptein Fredrik

Jeg har ett logitech pc anlegg jeg modifiserte til å gå på 12 volt. Det er på 16 watt totalt, og trekker rundt 2-3 ampere. Men ja du kan lade på brygga, men jeg går ut i fra at du har da en åpen båt? Kanskje dere har ett skur eller noe sånt du kan lade i havna?

Ihvertfall, ja du kan sille mye mye mye med ett batteri på 60-70 Ah, så er vel bare å lade det opp igjen i havna di :thumbsup:

• 10 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...