Ask Startet 22.Januar.2011 Del på Facebook Startet 22.Januar.2011 Hei Eg er på jakt etter ein tank på 500-1000 liter til å ha takrennevatn på ved naustet me har under bygging. Frå Finn.no så kom eg over denne annonsa. "Har 5 stykk plast fat står på palle med stål gitter rundt.. Har vært motor olje på. Rengjøres lett med en flaske zalo og litt vann. Kan fint brukes for hytte vann eller diesel fat for en entrepenør, eller annet." Eg er litt skeptisk til å ha vatn på noko som har vore brukt til olja. Eg må ikkje drikka vatnet frå tanken me kjem til å skaffa oss, men litt av siktemålet er jo å ha vatn til å vaska fisk med. Einkvan som har synspunkt? Ask Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 22.Januar.2011 Del på Facebook Svart 22.Januar.2011 noen runder med zalo, og klor te sist, Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Bernt Svart 22.Januar.2011 Del på Facebook Svart 22.Januar.2011 Jeg ville brukt kaustisk soda førs og salo etter på. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 22.Januar.2011 Del på Facebook Svart 22.Januar.2011 HeiEg er på jakt etter ein tank på 500-1000 liter til å ha takrennevatn på ved naustet me har under bygging. Det er ett firma ved gardermoen som selger 1000 litere helt nye og rene til 1000 lappen(om jeg ikke husker feil) Vi brukte en slik for å hente vann til badestampen på hytta... Firmaet heter shüts eller noe i den dur. Jeg skal google den frem til deg Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 22.Januar.2011 Del på Facebook Svart 22.Januar.2011 Tror nok du vil slite med å få bort alle oljerester. Olja sitter i plasten.. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 22.Januar.2011 Del på Facebook Svart 22.Januar.2011 CHÜTZ Nordic ASNorvald Strandsvei 162 NO-2206 Kongsvinger Phone (+47) 62-82 27 50 Fax (+47) 62-82 27 51 info1norway@schuetz.net Jeg fant det. Jeg trodde det var på Gardermoen, men det er på Kongsvinger. Ta en telefon dit, så hører du med dem Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 22.Januar.2011 Del på Facebook Svart 22.Januar.2011 Hvis vannet ikke skal drikkes (med det første) tipper jeg zalo fjerner de meste. Etter noen gangers utskifting av vannet ville jeg ikke stusset et sekund på å drikke dette fra en slik tank. Finnes også stoff/tabletter i salg, som fjerner uønskede organismer fra vannet (noe de færreste av oss noen gang har brydd oss med å bruke på den faste vanntanken i båten.) Nå skal vi vel helst ikke drive reklame for egne salgs-produkter her kanskje, men jeg tar en kjangs siden jeg har tilhold ikke så langt fra deg, og har stående en tank som du er på jakt etter: Tanken har kun vært brukt 1,5 år til diesel (diesel aldri mer en 1 ukes tid på tanken) - og originalt var der vaskemiddel på tanken. Noen runder med zalo, og du har en utmerket vanntank. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26207741 Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Sjeldenutpå Svart 22.Januar.2011 Del på Facebook Svart 22.Januar.2011 nå skal jo bare ein dråpe olje i sjøen odelegge så og så mykje fisk.....? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
knuthp Svart 22.Januar.2011 Del på Facebook Svart 22.Januar.2011 Husk å bunkre plenty dasspapir før du drikker av det vannet Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 23.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2011 Hei Mange takk for svar. Kaptein Fredrik. Eg bur i Bergen og naustet er i Sunnhordland, så det blir for langt til Kongsvinger, men tipset er bra. Berre synd det er for lang transport. Bonita I. Takk for tilbod. Hadde tanken ikkje vore brukt til diesel så hadde eg slått til. Eg er framleis litt uviss på om eg skal gå for ein tank det har vore olja i. Det er òg ein kar som annonserar heftig på Finn for tankar det har vore "lette vaskemidler" på. Einkvan med erfaring? Ask Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 23.Januar.2011 Del på Facebook Svart 23.Januar.2011 Du kan sikker få renset fatet, men jeg skjønner godt skepsisen din. Jeg vet at næringsmiddelindustrien også bruker slike fat. Hva om du tok kontakt med for eksempel Lerum fabrikker eller Hansa i Bergen. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Otto R Svart 23.Januar.2011 Del på Facebook Svart 23.Januar.2011 Ta deg en tur innom en offshore base CCB / Florø ell. så får du sikkert gratis tank. Vi bruker masse tanker ala Shutz type. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 23.Januar.2011 Del på Facebook Svart 23.Januar.2011 Hør med feks Isbjørn Is på Askøy. De får vaskemiddel til produksjonsutstyret i 800 liters tanker, kanskje de kan hjelpe deg? TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
pipp Svart 23.Januar.2011 Del på Facebook Svart 23.Januar.2011 Snakk med en transportforetning. Vi bruker mye "AdBlue". Det blir levert på tank som du beskriver. Stoffet er ikke giftig. Kan skylles bort med vann. Pipp Sitér dette innlegget Link to post
Kaldfisk Svart 23.Januar.2011 Del på Facebook Svart 23.Januar.2011 En gang i ungdommen fikk jeg fatt i noe ”destillert vann” oppbevart på en grundig rengjort parafinkanne. Parafinsmaken satt beklageligvis fremdeles i og smittet over, hjalp ikke engang å destillere på nytt. Jfr. forøvrig gjennomtrenging / kloakklukt i båter med plasttank / slanger, Men hvorfor bruke ferskvann for å rense fisk ? Saltvann trekker i tillegg ut blod . . . Sitér dette innlegget Mvh Kaldfisk Link to post
SveinHa Svart 23.Januar.2011 Del på Facebook Svart 23.Januar.2011 Ville nok vært skeptisk til drikkevann fra tanker der har vært olje/diesel på. Selv har jeg et par slike 1000 liters tanker med stort dødningehode på til drikkevann... men jeg vet hva som har vært på tankene og det er vannløselig tilsetning til næringsmidel som brukes i ppm mengder, et par runder med spyling og tankene er gullende rene Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
JGH Svart 23.Januar.2011 Del på Facebook Svart 23.Januar.2011 Som ein her sa, ta kontakt med f.eks Scania og høyr om dei har tank som dei har hatt AdBlue på. Den renser du lett til å bruke som lager for drikkevatn. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Poseidon Svart 23.Januar.2011 Del på Facebook Svart 23.Januar.2011 Alternativet kunne være å spandere en rustfri tank, så slipper du å bekymre deg? Slik som denne f.eks: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26111842 Eller denne som er ganske lav og kanskje kan dekkes til med "torvtak": http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25506090 Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Ask Svart 23.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2011 Hei Mange takk alle saman for gode forslag! Eg trur eg går for ein tank det ikkje har vore olja på. Gode forslag Poseidon, men slike tankar må eg nok kjøpa lokalt. Dvs. på strekninga Nordhordland-Karmøy. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.