aslesp Startet 23.Januar.2011 Del på Facebook Startet 23.Januar.2011 Må bytte ut overtrykksventilen på vannet. Noen som vet hvor en kan få tak i ny? Bor på Sørlandet. Husker ikke type på tanken, den er firkantet... Sitér dette innlegget Link to post
tlemme Svart 23.Januar.2011 Del på Facebook Svart 23.Januar.2011 Quick leverer firkantede tanker og selges av Seatronic i Moss. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 23.Januar.2011 Del på Facebook Svart 23.Januar.2011 Du får denne hos Biltema for 50 lappen. Permanent innstillet på 0.75 MPa, i forniklet kobber, 1/2" rørgjenger inn/ut, og med tilbakeslagsventil. Monteres vanligvis på tankens kaldvannsinntak. Ønsker du derimot å benytte den til bare sikkerhetsventil så fjerner du enkelt tilbakeslagsventilen og blender utgangen (Slik jeg har gjort og som bildet over viser) Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
aslesp Svart 23.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2011 mateco. Har lett etter en slik hos Biltema, men kan ikke finne den. Ivertfall ikke på internett. Du skulle ikke ha varenr også vel? Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 23.Januar.2011 Del på Facebook Svart 23.Januar.2011 Ikke helt enig med deg der Mateco! tror jeg heller ville montert overtrykks ventilen på varmtvann ut. Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 23.Januar.2011 Del på Facebook Svart 23.Januar.2011 Trenger en slik jeg også, men fant den heller på nettsidene til biltema. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 23.Januar.2011 Del på Facebook Svart 23.Januar.2011 mateco. Har lett etter en slik hos Biltema, men kan ikke finne den. Ivertfall ikke på internett. Du skulle ikke ha varenr også vel? Det stemmer! Du finner den ikke på BT's nettsider. Derimot i siste BT katalog s.315. Den har varenr. 87-6312. Ikke helt enig med deg der Mateco! tror jeg heller ville montert overtrykks ventilen på varmtvann ut. En skisse jeg har laga selv. Sikkerhetsventilen er plassert ETTER tilbakeslagsventilen. Om den settes på utløp så vil sikkerhetsventilen kun drenere utløps/distribusjons rørene og ikke selve tanken. Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Bøljan Svart 23.Januar.2011 Del på Facebook Svart 23.Januar.2011 Ja mulig du har rett mateco! Grunnen til at jeg skal montere en slik er at jeg har justert vv.tanken til 90gr for å øke kapasiteten på varmtvannet og så montere inn en justerbar blandeventil på vv ut på. Har ingen overtrykksventil idag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.