Jump to content

Hvor kjøpe overtrykksventil til v.v bereder?

aslesp

Recommended Posts

Du får denne hos Biltema for 50 lappen.

vv_safe.jpg

Permanent innstillet på 0.75 MPa, i forniklet kobber, 1/2" rørgjenger inn/ut, og med tilbakeslagsventil. Monteres vanligvis på tankens kaldvannsinntak.

Ønsker du derimot å benytte den til bare sikkerhetsventil så fjerner du enkelt tilbakeslagsventilen og blender utgangen (Slik jeg har gjort og som bildet over viser)

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

mateco.

Har lett etter en slik hos Biltema, men kan ikke finne den. Ivertfall ikke på internett. Du skulle ikke ha varenr også vel?

Det stemmer! Du finner den ikke på BT's nettsider. Derimot i siste BT katalog s.315. Den har varenr. 87-6312.

Ikke helt enig med deg der Mateco! tror jeg heller ville montert overtrykks ventilen på varmtvann ut.

vv_safe1.gif

En skisse jeg har laga selv. Sikkerhetsventilen er plassert ETTER tilbakeslagsventilen. Om den settes på utløp så vil sikkerhetsventilen kun drenere utløps/distribusjons rørene og ikke selve tanken.

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...