Renita Startet 25.Januar.2011 Del på Facebook Startet 25.Januar.2011 Hei, Var ombord i går for å starte opp maskinene, etter en liten stund begynte de digitale tallene i time teller displayet for stb maskin å blinke for så å forsvinne helt. Hvor blir time teller signalene tatt fra, er det en sensor/giner et sted? Motoren er en 05 KAD 32 og den sitter i en Bavaria. Mvh BB Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 25.Januar.2011 Del på Facebook Svart 25.Januar.2011 Jeg er en utpreget ikke-volvomann, men alle timetellere jeg har sett får bare switcha pluss fra nøkkelen. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 25.Januar.2011 Del på Facebook Svart 25.Januar.2011 Mener det har vært problemer med disse displayene, og at dette har vært omtalt tidligere her på BP. Prøv et søk! Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 25.Januar.2011 Del på Facebook Svart 25.Januar.2011 Får ikke timetelleren signal fra dynamo når den lader Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Frøken Fryd Svart 25.Januar.2011 Del på Facebook Svart 25.Januar.2011 Tviler på at den vet forskjell på om motor går eller om strøm er påslått. Litt for enkelt å lyge av seg timer på disse. Men man kan nå iallefall følge med selv da. Bedre med nye elektronisk styrte motorer. De sender gjerne totalt timetall ut på canbus og kan leses av. Noen motorer kan også vise hvordan motoren har jobbet gjerne inndelt i time idle speed, medium, full el. Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 26.Januar.2011 Del på Facebook Svart 26.Januar.2011 Timetelleren er jo bare en elektrisk klokke som går når den får strøm. Den får vel strømmen fra tenningslåsen og starter å gå når tenninga blir slått på... Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 26.Januar.2011 Del på Facebook Svart 26.Januar.2011 Riktig som blir sagt her det er bare en klokke som virker med tenning på. Ditt problem er noe ALLE med den type instrumenter har.. jeg har ikke hvert borti 1 eneste 1 som ikke har hvert byttet eller fungerer. Du må gjærne bytte instrumentet for og få samme problem igjen om noen år. Det som ofte hjelper er og varme opp instrumentet slik at kondens etc forsvinner.. Typisk for disse er at de fungerer midt på sommeren i solsteika men ikke ved kaldere vær.. Topp kvalitet Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Nord-Norge Svart 26.Januar.2011 Del på Facebook Svart 26.Januar.2011 Jeg har også opplevd at displayene for timetellere "blacker ut" om vinteren ved lave temperaturer. Så snart temperaturen i båten har kommet opp har de fungert igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 26.Januar.2011 Del på Facebook Svart 26.Januar.2011 (redigert) Problemet med at tallene i de digitale timetellerne til VP 31/32/41/42/43 forsvinner om vinteren er diskutert mange ganger her på forumet. Årsaken er lav temperatur, ingenting annet. Når temperaturen stiger virker displayet som normalt. Timetelleren teller når tenningen er påslått, og tellern teller selv om tallene ikke er synlige i displayet i lave temperaturer. Det fornuftigste du kan gjøre med dette er å vente på våren. Brigg Redigert 26.Januar.2011 av Brigg (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
pat Svart 26.Januar.2011 Del på Facebook Svart 26.Januar.2011 Timetelleren på VP går når turtelleren får signal fra dynamoen om at motoren går rundt. Oppdaget dette ifjor sommer da jeg hadde problem med dynamoen på min KAD43. Kjørte ca 10 timer uten lading. Når jeg kjørte viste turtelleren 0 RPM og timetelleren sto i ro. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 26.Januar.2011 Del på Facebook Svart 26.Januar.2011 Noen som har koblingsskjema på instrumentene? Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 26.Januar.2011 Del på Facebook Svart 26.Januar.2011 Hos meg går ikke timetelleren om tenning står på VP (D 12). Har sjekket. Displayene blir gradvis dårligere, men telleren går. De kan fuske allerede etter ca 3 år. Etterhvert er man heldig om man får en avlesning pr år. Har hatt tre båter med samme teller og alle har oppført seg likt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.