Jump to content

Gass ovn til liten seilbåt

Erato

Recommended Posts

Syns det virker farligere å holde på med parafin, hvor det ikke skal store bevegelsen i båten, før man søler litt.

Hvordan kan det bli søl? Parafinene du kjøper på 4 liters kanner fungere som tank. Å skifte til ny tank kan jeg vanskelig forestille meg fører til noe søl. Og korken du skrur ned på tanken er utstyrt med pakninger, så da blir det et lukket system.

Gassvarmeren vi her diskuterer er forøvrig godkjent for brukt i campingvogn og bobil, der det som nevnt er gode ventilasjonsforhold ved gulvet.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Hvordan kan det bli søl? Parafinene du kjøper på 4 liters kanner fungere som tank. Å skifte til ny tank kan jeg vanskelig forestille meg fører til noe søl. Og korken du skrur ned på tanken er utstyrt med pakninger, så da blir det et lukket system.

Gassvarmeren vi her diskuterer er forøvrig godkjent for brukt i campingvogn og bobil, der det som nevnt er gode ventilasjonsforhold ved gulvet.

Forstår det sånn at det er en beholder som må etterfylles på en heat pall, slik som denne. Og det var i forbindelse med fylling at jeg tenkte det kunne oppstå søl. Hvilken ovn er det du tenker på?

Heat-Pal har en spritbrenner (ikke parafin), og den må etterfylles slik som du beskriver. Og det kan i noen tilfeller føre til søl, men det trenger du ikke gjøre inne i båten?

Wallas 800 har en parafinbrenner, og her skiftes tanken hver gang du trenger påfyll. I linken er det vist en tank på 12 ltr (ekstrautstyr), men til vanlig brukes det en 4-liters kanne.

http://www.wallas.fi/contentlibrary/PDF/490080A.pdf

Heat-Pal har en spritbrenner (ikke parafin), og den må etterfylles slik som du beskriver. Og det kan i noen tilfeller føre til søl, men det trenger du ikke gjøre inne i båten?

Wallas 800 har en parafinbrenner, og her skiftes tanken hver gang du trenger påfyll. I linken er det vist en tank på 12 ltr (ekstrautstyr), men til vanlig brukes det en 4-liters kanne.

http://www.wallas.fi/contentlibrary/PDF/490080A.pdf

Ok. Den var jo flott, men den passer ikke til min 17" foting.

Sats på HeatPal fremfor gassløsningen. Mye tryggere, selv om den lukter litt ved bruk. Fyll på tanken utendørs så slipper du søl inne. I tillegg så har du kokemuligheter.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...