Wallas Service Svart 31.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2011 Syns det virker farligere å holde på med parafin, hvor det ikke skal store bevegelsen i båten, før man søler litt. Hvordan kan det bli søl? Parafinene du kjøper på 4 liters kanner fungere som tank. Å skifte til ny tank kan jeg vanskelig forestille meg fører til noe søl. Og korken du skrur ned på tanken er utstyrt med pakninger, så da blir det et lukket system. Gassvarmeren vi her diskuterer er forøvrig godkjent for brukt i campingvogn og bobil, der det som nevnt er gode ventilasjonsforhold ved gulvet. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Wallas Service Svart 31.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2011 greit å få svar som ikke er bare positivt å. Vanskelig å finne positive svar til denne varmeren Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Erato Svart 31.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2011 Hvordan kan det bli søl? Parafinene du kjøper på 4 liters kanner fungere som tank. Å skifte til ny tank kan jeg vanskelig forestille meg fører til noe søl. Og korken du skrur ned på tanken er utstyrt med pakninger, så da blir det et lukket system. Gassvarmeren vi her diskuterer er forøvrig godkjent for brukt i campingvogn og bobil, der det som nevnt er gode ventilasjonsforhold ved gulvet. Forstår det sånn at det er en beholder som må etterfylles på en heat pall, slik som denne. Og det var i forbindelse med fylling at jeg tenkte det kunne oppstå søl. Hvilken ovn er det du tenker på? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 31.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2011 Heat-Pal har en spritbrenner (ikke parafin), og den må etterfylles slik som du beskriver. Og det kan i noen tilfeller føre til søl, men det trenger du ikke gjøre inne i båten? Wallas 800 har en parafinbrenner, og her skiftes tanken hver gang du trenger påfyll. I linken er det vist en tank på 12 ltr (ekstrautstyr), men til vanlig brukes det en 4-liters kanne. http://www.wallas.fi/contentlibrary/PDF/490080A.pdf Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Erato Svart 31.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2011 Heat-Pal har en spritbrenner (ikke parafin), og den må etterfylles slik som du beskriver. Og det kan i noen tilfeller føre til søl, men det trenger du ikke gjøre inne i båten? Wallas 800 har en parafinbrenner, og her skiftes tanken hver gang du trenger påfyll. I linken er det vist en tank på 12 ltr (ekstrautstyr), men til vanlig brukes det en 4-liters kanne. http://www.wallas.fi/contentlibrary/PDF/490080A.pdf Ok. Den var jo flott, men den passer ikke til min 17" foting. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 31.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2011 Sats på HeatPal fremfor gassløsningen. Mye tryggere, selv om den lukter litt ved bruk. Fyll på tanken utendørs så slipper du søl inne. I tillegg så har du kokemuligheter. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.