Jump to content

mercruiser 4,3, overhale kontra byttemotor?

palmatta

Recommended Posts

vannet er vel kommet gjennom manifoilene kan jeg tenke meg har hatt samme motor selv

er de lenge siden du byttet manifoilene?

de ligger noen på finn.

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Dette kommer vel litt an på hvor mange timer den har gått, og hva "delvis ødelagt" betyr!

En 97 modell motor bør i utgangspunktet kunne holde mange år enda dersom det kun er vannlekkasje inn i sylindere som er problemet, ettersom dette nesten alltid skyldes manifolder eller toppakninger, som andre har nevnt.

Dette er forholdsvis enkelt å reparere, og bør ikke koste all verden dersom du ikke bruker autorisert forhandler til arbeidet, men kontakter noen andre som vet hva de driver med og som ikke tar 1500,- i timen.

Derimot dersom vannet har skadet motoren ved at den har vært kjørt med mye vann i oljen eller motoren har låst seg på grunn av vannet, kan du vurdere byttemotor eller bygge opp igjen den du har, jeg vil tro prisen kommer på rundt det samme, med mindre du finner noen som kan bygge opp den motoren du har billig.

Det finnes mange som driver med gamle GM motorer rundt omkring, litt an på hvor i landet du bor?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...