palmatta Startet 25.Januar.2011 Del på Facebook Startet 25.Januar.2011 Hei, Har en 97 mercruiser 4,3 på 190 hk som er delvs ødelagt med vann i motor. Spørsmålet er om det mest lønnsomt å levere inn motoren til overhaling eller om jeg bør jeg prøve å få tak i en ny motor. Hvor kan jeg få tak i ny brukt motor, og om non har en formening om hva dette ligger på? Sitér dette innlegget Link to post
snod Svart 25.Januar.2011 Del på Facebook Svart 25.Januar.2011 Det kommer jo helt an på hvorfor den har fått vann inni og hvordan tilstanden er ellers. Det er veldig billig å rive motoren for en skikkelig tilstandsrapport. Er det bare toppakning som er gåen blir det jo ikke dyre greiene. Sitér dette innlegget Link to post
Modem Svart 25.Januar.2011 Del på Facebook Svart 25.Januar.2011 Heisan Jeg bytta en 3.0 135hk mercruiser for noen år siden, og da handlet jeg motor herfra johnsbåtmotor i Gøteborg. Motorene komer uten marinisering, forgasser, som du bare setter over ifra den gamle motoren. Ser at 4,3 literen ligger på 35900,- SEK. , og man betaler norsk moms ved grensen og får igjen den svenske momsen etter noen dager. Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 25.Januar.2011 Del på Facebook Svart 25.Januar.2011 vannet er vel kommet gjennom manifoilene kan jeg tenke meg har hatt samme motor selv er de lenge siden du byttet manifoilene? de ligger noen på finn. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
adeneo Svart 26.Januar.2011 Del på Facebook Svart 26.Januar.2011 Dette kommer vel litt an på hvor mange timer den har gått, og hva "delvis ødelagt" betyr! En 97 modell motor bør i utgangspunktet kunne holde mange år enda dersom det kun er vannlekkasje inn i sylindere som er problemet, ettersom dette nesten alltid skyldes manifolder eller toppakninger, som andre har nevnt. Dette er forholdsvis enkelt å reparere, og bør ikke koste all verden dersom du ikke bruker autorisert forhandler til arbeidet, men kontakter noen andre som vet hva de driver med og som ikke tar 1500,- i timen. Derimot dersom vannet har skadet motoren ved at den har vært kjørt med mye vann i oljen eller motoren har låst seg på grunn av vannet, kan du vurdere byttemotor eller bygge opp igjen den du har, jeg vil tro prisen kommer på rundt det samme, med mindre du finner noen som kan bygge opp den motoren du har billig. Det finnes mange som driver med gamle GM motorer rundt omkring, litt an på hvor i landet du bor? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.