Jump to content

Gløding til Ford 2704

Hasvik

Recommended Posts

På min Volvo har jeg en hjemmelaget gløding som jeg plukket fra en 54 hk Ford Sabb. Dette er den typen som slipper gjennom diesel som antennes i innsuget.

Hvis det er denne typen du også har så anbefaler jeg deg å sjekke med "www.okonomideler.no". Der koster pluggen 147 + mva, mens original Ford Mermeid-plugg kostet 950 + mva hos Fordmarine.

Det er imidlertid ulike utgaver av disse pluggene som innebærer at det er forskjell på både gjengene der dieselen skal kobles til og selve hovedgjengene på pluggen. Også konen på toppen av pluggen kan være forskjellig selv om gjengene passer. Ta mål av gjenger og kon på den du har før du eventuelt bestiller ny.

7904 ????????? eller skal det være 2704....

Sjekk med www.kingsdiesel.no

Venter på svar fra kingsdiesel

Er det noen som vet at det er mulig med glødig på en gammel ford 6'er ?

Har sett på en gammel industrimotor (Brøyt) at den hadde gassvarming av kjølesystemet til forvarming av motoren, dette fungerte veldig bra husker jeg.

Er dette noe som er mulig å få tak i ? :smiley:

Venter på svar fra kingsdiesel

Er det noen som vet at det er mulig med glødig på en gammel ford 6'er ?

Har sett på en gammel industrimotor (Brøyt) at den hadde gassvarming av kjølesystemet til forvarming av motoren, dette fungerte veldig bra husker jeg.

Er dette noe som er mulig å få tak i ? :smiley:

På min motor sitter det en slik som jeg ikke bruker, men skal denne ofres til noen som har brukt for denne må den erstattes med en blindplugg. Om denne er ok vites ikke da den aldri har vært tilkoblet og etter manualen er kun benyttet under artiske forhold.

Min 2704 starter som et skudd uansett årstid....

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...