Jump to content

Bavaria med små vinduer.

Lazy days 2

Recommended Posts

Tror faktisk at både bavaria og kanskje jeanneau bommer på de nye båtene. Ikke pga innredning men pga riggingen. Det går mot store storseil og små fokker. Det er interessant for de som liker å seile i motvind. På slør og lens er ikke dette optimalt. Kundegruppen til bavaria driver ikke og krysser på tur. De foretrekker slør/lens. Dermed vil ikke seilegenskapene oppleves som forbedrede for majoriteten av kundene. Disse riggene trenger veldig en spinnaker på lens og det koster mange penger og mange tør ikke eller gidder ikke.

Jeanneau har på sin 409 valgt å ha beholde muligheten for stor genua og det passer bedre for majoriteten av kundene; f.eks charter på steder med lite vind.

Personlig så liker jeg forbedringene i seilegenskaper på kryss hos bavaria. Men innser at jeg er et unntak.

Redigert av Sun Flyer (see edit history)

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Tror faktisk at både bavaria og kanskje jeanneau bommer på de nye båtene. Ikke pga innredning men pga riggingen. Det går mot store storseil og små fokker. Det er interessant for de som liker å seile i motvind. På slør og lens er ikke dette optimalt. Kundegruppen til bavaria driver ikke og krysser på tur. De foretrekker slør/lens. Dermed vil ikke seilegenskapene oppleves som forbedrede for majoriteten av kundene

Tror dette er riktig. For meg som stort sett gjør jobben, synes jeg selvslåer er en fordel. Og jeg slår istendenfor platt lens også.

Vi sees!

Virker som det er bred enighet på BP om at akkurat Bavaria har vinduer.. :lol:

Når det gjelder hva som er trenden sitter jeg noen ganger igjen med følelsen av at enkelte produsenter mener Norge ikke er det viktigste markedet i verden. Forstemmende.

Redigert av Honduras (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...