Lazy days 2 Startet 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Startet 26.Januar.2011 Er vinduene på Bavaria seilbåter så små som det ser ut. Noe av lysåpningen ser ut som den har en svart ramme i glasset som ikke er gjennomsiktlig. Dette må være en bommert av designer Farr. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 Fart har bare med skrog og rigg å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Lazy days 2 Svart 26.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 Du har rett. Det er noe Usa BMW. Men er vinduene blitt mindre? Sitér dette innlegget Link to post
Ajax Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 Mindre vinduer = mindre lys = mindre kraver om finish. Personlig synes jeg den nye linje en katastrofe. Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 Seilas skriver at det minner om en fangetransportbuss. Sitér dette innlegget Link to post
Ajax Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 BMW kan bil, ikke båt Sitér dette innlegget Link to post
Lett match Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 Viduene i siden ser ut til å være mindre enn på tidligere modeller, men det ser ut til å være flere av dem. I tillegg er det flere luker i dekket (taket). For meg ser det ikke ut til å være mørkere under dekk, men har kun studert bilder av båtene. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 Er det noe nytt eller snakker vi om de farrbåtene som 32foteren som kom i fjor eller forleden år ? Er det den så er vinduene mindre, og tro det eller ei, jeg tror det er de som foretrekker litt mindre vinduer også. Mindre stekende sol inn, mindre varmtap om vinteren og tryggere vinduer som kanskje tåler en trøkk bedre Sitér dette innlegget Link to post
Lazy days 2 Svart 26.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 Ja jeg mener modelen som 32 fotern (2009). Ja det er sikert flere som ønseker mindre vinduer, men tror ikke det store flertallet gjør det. Lukene i takket er større og trolig flere. Mer solstek inn og med utsikt rett opp. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 men tror ikke det store flertallet der tipper jeg du tar feil, dette er en trend og Bavaria har nok gjort sine kundeundersøkelser som støtter at kundene vil ha dette. Sitér dette innlegget Link to post
Lazy days 2 Svart 26.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 Kundeundersøkelser/ trendene viser da at Beneteau og Jeaneau bommer her altså? Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 Det vet jeg ikke, det finnes mange segmenter man kan gå mot. Den nye first 30 ser ut som har smale vinduer, men jeg har ikke sett så mange bilder av den. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 (redigert) Tror faktisk at både bavaria og kanskje jeanneau bommer på de nye båtene. Ikke pga innredning men pga riggingen. Det går mot store storseil og små fokker. Det er interessant for de som liker å seile i motvind. På slør og lens er ikke dette optimalt. Kundegruppen til bavaria driver ikke og krysser på tur. De foretrekker slør/lens. Dermed vil ikke seilegenskapene oppleves som forbedrede for majoriteten av kundene. Disse riggene trenger veldig en spinnaker på lens og det koster mange penger og mange tør ikke eller gidder ikke. Jeanneau har på sin 409 valgt å ha beholde muligheten for stor genua og det passer bedre for majoriteten av kundene; f.eks charter på steder med lite vind. Personlig så liker jeg forbedringene i seilegenskaper på kryss hos bavaria. Men innser at jeg er et unntak. Redigert 26.Januar.2011 av Sun Flyer (see edit history) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
baatsman Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 Tror faktisk at både bavaria og kanskje jeanneau bommer på de nye båtene. Ikke pga innredning men pga riggingen. Det går mot store storseil og små fokker. Det er interessant for de som liker å seile i motvind. På slør og lens er ikke dette optimalt. Kundegruppen til bavaria driver ikke og krysser på tur. De foretrekker slør/lens. Dermed vil ikke seilegenskapene oppleves som forbedrede for majoriteten av kundene Tror dette er riktig. For meg som stort sett gjør jobben, synes jeg selvslåer er en fordel. Og jeg slår istendenfor platt lens også. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Fiskmåsen Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 Vinduer?? Det har man på hytta Båter har ventiler!! Ferdig diskutert! Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 (redigert) Virker som det er bred enighet på BP om at akkurat Bavaria har vinduer.. Når det gjelder hva som er trenden sitter jeg noen ganger igjen med følelsen av at enkelte produsenter mener Norge ikke er det viktigste markedet i verden. Forstemmende. Redigert 26.Januar.2011 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
lano2 Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 Seilas skriver at det minner om en fangetransportbuss. Bra skrevet, skulle nesten tro jeg hadde funnet på den selv ! Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 Kan man få periskop som ekstrautstyr? Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 JA! http://www.nautiskhandel.no/storefront.php?pid=2734 Sitér dette innlegget Link to post
Ajax Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 Jeg skulle bare sett en BMW tegnet av Bavaria...sikkert en drømmebil... :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.