Chilli Solbris Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 Fikk tips av et firma i Drøbak ifjor som driver med rep. av skrog. 1 boks Autosol, Vann i boksen, tynnes ut så den blir litt tynn grøtkonsistens, smøre utover en kvadratmeter og polere med saktegående polermaskin av vinkelslipertypen med lammeullshette. Passe på at det ikke tørker ut og rengjøre lammeullshetta ofte. Jeg brukte tuppen av en plastflaske til å holde mot hetta. Kjørte flaska fra senter og ut. Det fjerner tørr og avpusset Autosol. Sliter på lameullshettene selvsagt. Jeg hadde fire hetter som jeg vekslet med (billig type). Resultatet ble helt rått. Så var det forsegling med voks! Båten er like blank i år. Så i år blir det bare grundig vask og ny runde med voks! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
quantumduck Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Polerte med Seajet Nano-polish i år. Hvor holdbart det ble gjenstår å se, men den fjernet alle flekker og striper som var å fjerne, også de jeg ikke fikk vekk i fjor. Ikke noe lettere eller tyngre å jobbe med enn vanlig polish. Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 Kjørte rundt med leiebil i Sørafrika tidligere i år. Vi var uheldige og ripet opp lakken kraftig på ene siden ved ublidt møte med tornebusk. Jeg var sjåfør og har begrenset (intet) antall gode unnskyldninger. Som leietaker/ sjåfør/ skyldig må jeg innrømme at jeg gruet meg sterkt til innlevering av bilen med påfølgende regning for lakkering. Siste dag på turen stoppet vi ved en kiosk der noen av selskapets primværvalg var bokser med Coca Cola. Det var de en av reisefølget husket en gammel "skipperskrøne" fra en av helikopterskvadronene. Han tømte Cola på en bommulsdott, gikk over bilens venstreside (dette er IKKE et politisk innlegg) og fjernet alle merker av tornebuskenes innsats. Noen som har prøvde dette rubbestoffet på båt? PS: En meget oppegående deltaker i reisefølget hadde følgende kommentar: "Og dette stoffet drikker vi?" Sitér dette innlegget Laholm Link to post
4-Stroke Svart 16.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2013 Cola har vel en pH-verdi på ned mot 2. Dvs sterkt syrlig. Men magesyren ligger like lavt eller lavere, så vi tåler det i moderate mengder. Et annet produkt som er ca like sterkt som Cola er ketchup. Prøvd å legge en oksidert mynt i ketchupbad noen timer? resultatet kan overraske deg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.