Jump to content

Erfaringer med Autosol

Astor

Recommended Posts

Fikk tips av et firma i Drøbak ifjor som driver med rep. av skrog. 1 boks Autosol, Vann i boksen, tynnes ut så den blir litt tynn grøtkonsistens, smøre utover en kvadratmeter og polere med saktegående polermaskin av vinkelslipertypen med lammeullshette. Passe på at det ikke tørker ut og rengjøre lammeullshetta ofte. Jeg brukte tuppen av en plastflaske til å holde mot hetta. Kjørte flaska fra senter og ut. Det fjerner tørr og avpusset Autosol. Sliter på lameullshettene selvsagt. Jeg hadde fire hetter som jeg vekslet med (billig type).

Resultatet ble helt rått.

Så var det forsegling med voks! Båten er like blank i år. Så i år blir det bare grundig vask og ny runde med voks!

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

• 2 uker senere...

Kjørte rundt med leiebil i Sørafrika tidligere i år. Vi var uheldige og ripet opp lakken kraftig på ene siden ved ublidt møte med tornebusk. Jeg var sjåfør og har begrenset (intet) antall gode unnskyldninger.

Som leietaker/ sjåfør/ skyldig må jeg innrømme at jeg gruet meg sterkt til innlevering av bilen med påfølgende regning for lakkering.

Siste dag på turen stoppet vi ved en kiosk der noen av selskapets primværvalg var bokser med Coca Cola. Det var de en av reisefølget husket en gammel "skipperskrøne" fra en av helikopterskvadronene. Han tømte Cola på en bommulsdott, gikk over bilens venstreside (dette er IKKE et politisk innlegg) og fjernet alle merker av tornebuskenes innsats. Noen som har prøvde dette rubbestoffet på båt?

PS: En meget oppegående deltaker i reisefølget hadde følgende kommentar: "Og dette stoffet drikker vi?"

Laholm

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...