Jump to content

Lekkasjetesting av dieseltank

Geir

Recommended Posts

Er i ferd med å ta ut dieseltanken i min Skilsø 750. (Må ut med all innredning, samt hele dørken i båten :headbang:)

Tror jeg har en diesellekkasje ette eller annet sted i tanken, da det samler seg litt diesel under tanken. Klarer ikke lokalisere hvor dette kommer fra.

Er det noen som vet om noen som kan "trykkteste" tanken? (gjerne i Osloområdet)

Har samtidig tenkt å prøve å rengjøre denne tanken, og har etter tips funnet i kategoribibloteket her på forumet tenkt å prøve med varmt vann og zalo.

Spørsmålet er imidlertid: Hva gjør jeg med spillvannet? Det vil vel være rester av diesel i dette? Kan dette sendes direkte i avløpet?

Geir

Var litt rask, trykktestinga gjør du selv, diesel og vannet vil skille seg.  Vannet går i overvannsledningen på huset ditt og diesel tilbake til bensinstasjonen.

De fleste har et fat stående til å ta imot slikt.

Hvis du kan få trykksatt den med ca 0,5 bar kan du såpevaske den med zalovann.

Etter at trykket er opp bruker du er sprutekanne og sprøyter zalovann på alle sveiser og områder du har mistanke om at det kan være dårlig.

Hvis hullene er store eller trykket for høyt blåser du istykker såpeboblene og lekkasjen kan da være vanskelig å se.

Så det skal ikke så stort trykk til.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...