de fever 48 Startet 30.Januar.2011 Del på Facebook Startet 30.Januar.2011 Har kikket på en båt med denne motoren men vet ikke noe om den. De har gått ca 1000t, 2stk Sitér dette innlegget Link to post
klopen Svart 30.Januar.2011 Del på Facebook Svart 30.Januar.2011 det er gode mottore men di ryker en del som du ikke klarer å bli kvitt det sies at det er di beste volvo har laget Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 30.Januar.2011 Del på Facebook Svart 30.Januar.2011 Ja, det er gode motorer som ryker en del. Er det drev eller aksling? Er det aksling, er HS1A giret å foretrekke. Disse motorene har først blitt levert med MS4, som har vist seg å være litt svake. Sitér dette innlegget Link to post
de fever 48 Svart 30.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2011 Takk for svaret. Beklager at det har tatt litt tid før jeg fikk lest svaret. Det er aksling Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 30.Januar.2011 Del på Facebook Svart 30.Januar.2011 Ryker og ryker. 41A ryker en god del. 41B som kom i 1990 (trur jeg) har høyere kompresjon bla. og ryker betydelig mindre. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Sjeldenutpå Svart 30.Januar.2011 Del på Facebook Svart 30.Januar.2011 med fare for å legge hodet til hugg her..... God motor effektmessig VS vekt. Går stille, lite vibrasjoner. Noko kort levetid på de vs tyngre motorer. Stive delepriser. Er du mekaniker kan du rekne 15kr timen i avskriving, og opp i 40-50kr timen for de som ikkje skrur sjølv. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mariell Svart 31.Januar.2011 Del på Facebook Svart 31.Januar.2011 Siden 41'n i Mariell hadde over 4000timer når jeg kjøpte den og tidligere eier ikke en gang byttet olje selv. Er min motor altså avskrevet og verdt kr.0 i følge Sæbø Trukke det. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
skjellvi Svart 31.Januar.2011 Del på Facebook Svart 31.Januar.2011 41 motoren er veldig bra motorer. Og kjøper du en p model slipper du unna problemet med røyk au. En motor som så godt som aldri svikter når du trenger den. Lite elektornikk og tull som kan fante seg. Min er nå 13 år, og det har til nå ikke vært et eneste fuskeslag. Den har heller ikke vært kostet på annet enn vanlig service. Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 31.Januar.2011 Del på Facebook Svart 31.Januar.2011 Har også en 41p 97 mod. gått ca 1800 t.Apsolutt røykfri,aldri hatt et problem,0 oljeforbruk.Har aldri hatt sevice på den,kun olje/filter skift. Topp turtall er 3700,kjører vanlig ca.3100 da synes jeg den summer fint. (strak aksel) Kan anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
Heram Svart 31.Januar.2011 Del på Facebook Svart 31.Januar.2011 Har også VP41 i min, knall god motor Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 31.Januar.2011 Del på Facebook Svart 31.Januar.2011 Hei, Har også en 41 P fra 2005. Eneste jeg har å utsette på denne er at oljefilteret står montert inn fra siden så det er nesten håpløst å skifte det uten å søle litt. (Dette gjelder jo alle 30/31 og 40/41 motorer). Utover dette vil jeg påstå at dette er noe av det beste som er laget i denne klassen. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 31.Januar.2011 Del på Facebook Svart 31.Januar.2011 . Eneste jeg har å utsette på denne er at oljefilteret står montert inn fra siden så det er nesten håpløst å skifte det uten å søle litt. Det problemet er enkelt å unngå, så sant det det er littegrann plass nedi der. Ta en plastkanne og skjær av ene langsiden. Tre den under filteret og skru løs. Alt renner i kanna, og ikke noe oljesøl. Ellers er jeg enig i beskrivelsen av motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.