Jump to content

erfaringer vp tamd 41 200hk?

de fever 48

Recommended Posts

Ryker og ryker. 41A ryker en god del. 41B som kom i 1990 (trur jeg) har høyere kompresjon bla. og ryker betydelig mindre.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

41 motoren er veldig bra motorer. Og kjøper du en p model slipper du unna problemet med røyk au.

En motor som så godt som aldri svikter når du trenger den. Lite elektornikk og tull som kan fante seg.

Min er nå 13 år, og det har til nå ikke vært et eneste fuskeslag. Den har heller ikke vært kostet på annet enn vanlig service.

. Eneste jeg har å utsette på denne er at oljefilteret står montert inn fra siden så det er nesten håpløst å skifte det uten å søle litt.

Det problemet er enkelt å unngå, så sant det det er littegrann plass nedi der. Ta en plastkanne og skjær av ene langsiden. Tre den under filteret og skru løs. Alt renner i kanna, og ikke noe oljesøl. :wink:

Ellers er jeg enig i beskrivelsen av motoren. :thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...