Jump to content

erfaringer vp tamd 41 200hk?


de fever 48

Recommended Posts

Ryker og ryker. 41A ryker en god del. 41B som kom i 1990 (trur jeg) har høyere kompresjon bla. og ryker betydelig mindre.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post

med fare for å legge hodet til hugg her..... :sweat:

God motor effektmessig VS vekt. Går stille, lite vibrasjoner.

Noko kort levetid på de vs tyngre motorer. Stive delepriser. Er du mekaniker kan du rekne 15kr timen i avskriving, og opp i 40-50kr timen for de som ikkje skrur sjølv.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post

Siden 41'n i Mariell hadde over 4000timer når jeg kjøpte den og tidligere eier ikke en gang byttet olje selv. Er min motor altså avskrevet og verdt kr.0 i følge Sæbø :lol:

Trukke det.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post

41 motoren er veldig bra motorer. Og kjøper du en p model slipper du unna problemet med røyk au.

En motor som så godt som aldri svikter når du trenger den. Lite elektornikk og tull som kan fante seg.

Min er nå 13 år, og det har til nå ikke vært et eneste fuskeslag. Den har heller ikke vært kostet på annet enn vanlig service.

Link to post

Har også en 41p 97 mod. gått ca 1800 t.Apsolutt røykfri,aldri hatt et problem,0 oljeforbruk.Har aldri hatt sevice på den,kun olje/filter skift. Topp turtall er 3700,kjører vanlig ca.3100 da synes jeg den summer fint. (strak aksel) Kan anbefales. :thumbsup:

Link to post

Hei,

 

Har også en 41 P fra 2005. Eneste jeg har å utsette på denne er at oljefilteret står montert inn fra siden så det er nesten håpløst å skifte det uten å søle litt. (Dette gjelder jo alle 30/31 og 40/41 motorer). Utover dette vil jeg påstå at dette er noe av det beste som er laget i denne klassen.

Link to post

. Eneste jeg har å utsette på denne er at oljefilteret står montert inn fra siden så det er nesten håpløst å skifte det uten å søle litt.

Det problemet er enkelt å unngå, så sant det det er littegrann plass nedi der. Ta en plastkanne og skjær av ene langsiden. Tre den under filteret og skru løs. Alt renner i kanna, og ikke noe oljesøl. :wink:

Ellers er jeg enig i beskrivelsen av motoren. :thumbsup:

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...