Jump to content

Min stolthet, Skilsø tresnekke.


Teisten-Øyna

Recommended Posts

pappa_griller_136.jpgimg_0006.jpgHei!

 

Tenkte og vise fram min stolthet. Astrid er bygget i Arendal på tromøya i 1959 og er 22 ft. Nå for tiden står det i en Sabb 2h 18 hk men originalt ble den bygget med en sabb type g 8 hk, noe som var uvanlig siden de fleste slike snekker ble bygd med bensinmotor. Byggematriallet er mahogney og alt er i mahogney utenom bunnstokken, spanter og stevn som er i furu og eik. Bildene er tatt fra forrige eier men har ikke tatt noen ordentlige bilder av ho. Det som jeg har gjort med ho siden jeg kjøpte henne er: Malte dørken rød, hadde ho på land hos en båtbygger og skiftet hylserøret, vaska heille kjøllsvinet og olja snekka innvendig og utvending + bunnstoff som ble skiftet fra svart til rødt og i tillegg ble noen nagler skiftet.

Legger ved noen bilder.

Link to post
Share on other sites

Den ble kjøpt i fjor sommer, så den er ny for oss. Jeg tror den er 1959 modell, med 1957 mod real 5-8hp bensinmotor. Mulig jeg tar feil når det gjeller årstall, men rundt da.

02102010002.jpg

02102010003.jpg

02102010.jpg

Jeg har også youtube video av motoren igang hvis du vil se det også :thumbsup:

 

Mvh Fredrik

Redigert av Kaptein Fredrik (see edit history)

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

:thumbsup::sailing: Knallfint svev, sko ønskje sabben kunne ha eit slik svev.

fin innredning :) liker hvordan ting er formet på ang innredningen i snekka di. Btw angåande bakken på snekka, ligger bordene stu i stu ellar er de luset ( med trelister mellom bordene) ?

Redigert av SABB e best (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...