Teisten-Øyna Startet 30.Januar.2011 Del på Facebook Startet 30.Januar.2011 Hei! Tenkte og vise fram min stolthet. Astrid er bygget i Arendal på tromøya i 1959 og er 22 ft. Nå for tiden står det i en Sabb 2h 18 hk men originalt ble den bygget med en sabb type g 8 hk, noe som var uvanlig siden de fleste slike snekker ble bygd med bensinmotor. Byggematriallet er mahogney og alt er i mahogney utenom bunnstokken, spanter og stevn som er i furu og eik. Bildene er tatt fra forrige eier men har ikke tatt noen ordentlige bilder av ho. Det som jeg har gjort med ho siden jeg kjøpte henne er: Malte dørken rød, hadde ho på land hos en båtbygger og skiftet hylserøret, vaska heille kjøllsvinet og olja snekka innvendig og utvending + bunnstoff som ble skiftet fra svart til rødt og i tillegg ble noen nagler skiftet. Legger ved noen bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Fyret 25 Svart 30.Januar.2011 Del på Facebook Svart 30.Januar.2011 kjempefin båt du har Sitér dette innlegget Bukh - Powering Marine Safety Troll 20 med Bukh DV 10 Link to post
Teisten-Øyna Svart 30.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2011 Takk for det, er kjempestolt eier Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 30.Januar.2011 Del på Facebook Svart 30.Januar.2011 Næmmen se der ja Vi har en skilsø 22 foter med litt annet fronvindu Sitér dette innlegget Link to post
Teisten-Øyna Svart 30.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2011 (redigert) Hei:D Hyggelig å høyre, kan du legge ut bilder og fortelle om den ? Redigert 30.Januar.2011 av SABB e best (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 30.Januar.2011 Del på Facebook Svart 30.Januar.2011 (redigert) Den ble kjøpt i fjor sommer, så den er ny for oss. Jeg tror den er 1959 modell, med 1957 mod real 5-8hp bensinmotor. Mulig jeg tar feil når det gjeller årstall, men rundt da. Jeg har også youtube video av motoren igang hvis du vil se det også Mvh Fredrik Redigert 30.Januar.2011 av Kaptein Fredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 30.Januar.2011 Del på Facebook Svart 30.Januar.2011 Vi har da ett vindu til i midten, som da er en luke til framdekket. Men innredning ser helt lik ut Sitér dette innlegget Link to post
Teisten-Øyna Svart 30.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2011 den var knallfin, ser tydelig at det er en skilsø du har. Ja det hadde vært gøy og sett, den sviver sikkert som ein nocturne av chopin :D tror ikkje eg ska legga ut video av sabben, det er ikke noe særlig lyd, men akk den er trofast Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 30.Januar.2011 Del på Facebook Svart 30.Januar.2011 Her er maskinen:) http://www.youtube.com/watch?v=cDfPuhMPIh8&feature=player_embedded Sitér dette innlegget Link to post
Teisten-Øyna Svart 30.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2011 (redigert) Knallfint svev, sko ønskje sabben kunne ha eit slik svev. fin innredning :) liker hvordan ting er formet på ang innredningen i snekka di. Btw angåande bakken på snekka, ligger bordene stu i stu ellar er de luset ( med trelister mellom bordene) ? Redigert 30.Januar.2011 av SABB e best (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 31.Januar.2011 Del på Facebook Svart 31.Januar.2011 de ligger helt inntil hverandre uten noe i mellom. Skal se om jeg finner noen bilder av innredning etter sskolen i dag... Sitér dette innlegget Link to post
Teisten-Øyna Svart 21.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2011 Hei. Legger inn eit bilde av jobben som er gjort i snekka til nå. Syns det blei ganske fint med grønn istedenor rau. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 21.April.2011 Del på Facebook Svart 21.April.2011 Dette ble ganske pent Stilig å se andre varianter av nesten lik båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.