Jump to content

Båtforeninger i Oslo man bør være medlem av mhp båtplass?


Captain Chaos

Recommended Posts

Hei!

 

Har funnet ut at jeg trenger båtplass i næreheten av Oslo. Har selvsagt sjekket finn.no men alle plasser er for salg eller korttidsleie med relativt høye priser.

Det jeg ønsker er plass og medlemskap i en båtforening for eksempel og jeg ønsker plassen over lang tid. Har ikke råd til 200-300k for en 3.5 meter.

Plassen kan være så langt ned som til Drøbak eller Son, og på Øst da jeg selv bor i Lillestrøm. Har sjekket med Padda men de tar ikke flere på venteliste.

 

Er det andre båtforeninger man kan søke plass hos? Andre løsninger?

 

MVH

Chaos

Høne, øl og hornmusikk!

Link to post
Share on other sites

Du må regne med noen år på venteliste i de kommunalt støttede båtforneningene i Oslo, er jeg redd. Og de andre er vel i det prisleiet du nevner.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Med bosted i Lillestrøm, burde Son være ideelt. Utenom rushtraffikken freser jeg ned dit på under 45minutter på motorveien. Jeg bor selv på Skjetten og har båtplass i Son, men plass der kan du nok se langt etter. Men hva med Kambo? Tror ikke det er like umulig der.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Du må regne med noen år på venteliste i de kommunalt støttede båtforneningene i Oslo, er jeg redd.

Hos FB1860 i Frognerkilen er det f.eks. 8-9 års ventetid for en 4-meters plass, fikk jeg opplyst i fjor.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Er nok litt som jeg fryktet ja... Vet ikke om det kan hjelpe noe ved å gå enda lenger sørover? La oss si 1 time kjøring syd?

 

[EDIT]

 

Dersom jeg skulle kjøpe en plass, vil dette være en lønnsom investering? Er jo redd prisene faller betydelig dersom nye anlegg i Oslo bygges ut?

 

Chaos

Redigert av Captain Chaos (see edit history)

Høne, øl og hornmusikk!

Link to post
Share on other sites

Det er sikkert ledige plasser på Killingen på bygdøy, men du må regne med å betale litt for det, men ikke mer enn mange private krever når de vidreleier ut sine plasser.... Ellers er jeg enig i forslaget om Kambo. Tror det er et godt alternativ hvor det muligens ikke er lange ventelister. Ha båten på Nesset er omtrent det samme som å ha båten på land :headbang: :headbang:

Link to post
Share on other sites

De har ikke venteliste på KAmbo, så der må du bare ringe med jevne mellomrom for å høre om de har plass. Hvis jeg får større plass en gang til våren så blir kanskje min 3,5m ledig. 3,5m plass i Kambo har en lysåpning på 3,5m.

Det er ikke strøm på bryggene.

Enig med Tom Rør at man må ha 100hk for å ligge på Nesset :giggle:

Redigert av Skipet 5 (see edit history)

/per

Link to post
Share on other sites

Vi ligger på Sjøsenteret Killingen på Bygdøy sammen med blant annet knugens Fram - og en tilsynelatende haug av svarte penger :-) Så der ute kan en godt si at vi med vår Viksund 880 er det folkelige alibiet i havna.

 

Sjøsenteret Killingen er privat eiet og når du får båtplass er det tvungent medlemskap i Killingen båtforening. Det fine med Killingen er at det ikke er noe innskudd og at det nok er det stedet i Oslo en raskest får båtplass. Men ulempen er selvfølgelig at det dermed også ligger over en del andre steder i pris. Sånn er jo markedskreftene.

 

Det er nok ulike meninger om Killingen - men en skal da også vite at det er folk som har blitt værende der i over 20 år – og altså er svært fornøyde med det stedet.

 

Sjøsenteret Killingen har et verksted som motorfaglig har et godt rykte og er kjent for sin faglige kvalitet. Det er dyktige fagfolk.

 

Er alternativet å stå 10 år på venteliste for å få fast båtplass kan jeg godt anbefale Killingen. Ring/mail sjøsenteret og sjekk om du får plass i år.

Jeg har en dårlig karakter

- og den har gitt meg mye glede

Link to post
Share on other sites

Nesset er ikke så galt da, finnes jo en badeplass der. pleier å være mye fint å se på da man kjører fobi er nesten vært det bare det. :tongue:

I Mossesundet, på Jæløysiden er det et naturiststed, mange som tar en sving over på den siden på vei sydover mot Moss fra (Kambo?) :sweat::giggle::lipseal:

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Da begynner det og ligne noe, her var det jo jammen en del tips. Kanskje det ikke er så vanskelig som jeg trodde alikevel?

Tar gjerne imot flere tips. I morgen blir det en ringerunde :)

 

Har nemlig planer om å bytte til en større båt 32/33 men tør ikke kjøpe noe hvis den blir liggende på Øyeren ;) Det er hytte på sjøen som er planen nå ;)

 

Chaos

Høne, øl og hornmusikk!

Link to post
Share on other sites

når du snakker reisetid på 45-60 min ville jeg kanskje sjekket med havnene på hurumhalvøya da har du en del kommerielle med greie priser og store muligheter for langtisleie.

 

*Amundsen slipp i nærsnes - 31281603

*Sætre Marina www.saetremarina.no

*Sandspollen http://www.sandspollen.no/index.php?page=betingelser

*Hero Marin på storsand http://www.heromarin.no/

Link to post
Share on other sites

:flag_sw: Hvis det er hytte på sjøen du er ute etter så se på KB Marina i Fredrikstad. Da har du motorvei hele veien til båten, og så er det bare en til to timer til Koster, framme på den flotteste kysten på fredagskvelden. KB Marina er ganske ny og har rimlige priser, sjekk på nettet.
Link to post
Share on other sites

Hva med hjemmehavn i Strömstad ?

Du kan ta inn båten uten MVA fra EU (gitt at skatt er betalt i EU)

Men da blir det vel dyrt om du forviller deg inn i norsk farvann og du blir kontrollert av tollmyndighetene?

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Killingen på Bøgdøy er fint det, men det er så synd det koster en "havneavgift" i parkering for hvert døgn bilen står parkert. 120 kroner døgnet. Det blir mange tusen i sesongen for de som er flinke til å bruke båten. Hadde båtplass der i fjor og må kanskje ty til det i år også men det frister ikke pga av den høye parkeringsavgiften...

Link to post
Share on other sites

De har ikke venteliste på KAmbo, så der må du bare ringe med jevne mellomrom for å høre om de har plass. Hvis jeg får større plass en gang til våren så blir kanskje min 3,5m ledig. 3,5m plass i Kambo har en lysåpning på 3,5m.

 

Enig i at Kambo er et fint sted å ha båten, men ikke enig i breddepåstanden din. Jeg har en 4 meters plass der og det innklusiv halve utriggeren, lysåpning 3,75 m.

 

40 minutter fra Teisenkrysset i Oslo. Kun kort vei ut til nordenden av Jeløy.

Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989

Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...